Ljuvligt

God kväll kära besökare,

Tänk så ljuvligt det är att vara ledig en dag innan helgen tar vid. Ljuvligt att kunna städa huset i lugn och ro. Ljuvligt att hämta Melker redan när skoldagen är slut. Ljuvligt att ha eftermiddagen fri att umgås med vänner.

För det har vi gjort Melker och jag. Vi har haft vänner på besök. Här hemma har vi under eftermiddagen ätit mellis, vi har fikat, vi har skrattat, vi har bjudits på konsert, vi har tröstat, vi har uppdaterat oss, vi har busat och utsatts för bus, Melker har öppnat paket. Vi har haft min vännina Gisela och hennes barn på besök.







Eftermiddagen avslutades i pulkabacken. Oj som de busat våra raringar.

Dagens reflektion är att jag inte har kontakt med någon av mina vänner från barndomen. Min äldsta vän är från högstadiet. Från gymnasiet har jag vänner som jag fortfarande håller ihop med.

När det gäller mina barn så har både Malin och Marcus vänner från de var nyfödda. Jag är ganska så säker på att Melker i vuxen åder kommer att hålla kontakt med vänner från barndomen. Det är något väldigt fint med att ha vänner från barndomen. Starka band och en historia att dela.

Vänskap är något att värdesätta högt. Oavsett i vilken ålder man finner sin vän.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Katarina

Vänner är något att värdera högt. Jag har förmånen att ha en barndomsvän från 4-årsåldern kvar i mitt liv. Vi bor långt från varandra och har gjort olika resor i livet men finns när det behövs. Sedan är det inte tätt med barndomsvänner. Däremot finns många vänner på Facebook... men hur många av dem finns när de behövs...



Ha en alldeles kanonskön helg!

Kram Katarina

2012-02-17 @ 22:08:50
URL: http://frokenkroknas.blogspot.com
Postat av: Lotta

Å vilken härlig fredag Lotta. Jag känner hur skönt, avlopplande och roligt ni haft det ända hit ;)



Gulddagar!



Jag har inte heller riktig kontakt med barndomsvänner, någon enstaka FB vän från när jag var under 10 år. Sedan ett högstadiegäng. En av min sons bästis är våra gamla grannar, de har känt varandra sedan de var bebisar.



Kram!

2012-02-18 @ 02:29:19
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Tankar o Bilder

Underbara glad-blider!

Trevlig helg. Kram

2012-02-18 @ 11:57:12
URL: http://tankarobilder.blogspot.com
Postat av: Jess

Vilka härliga foton!

Att busa i snön är verkligen roligt!

2012-02-18 @ 13:38:54
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: anna

Du anar inte hur mycket dina ord värmer. Tack.



Jag försöker att hitta olika vinklar här hemma, para ihop, flytta runt, byta ut. det är en utmaningen och inte alltid lätt, men jag älskar att fota.



Jag har genom åren samlat på mig inredningsprylar som jag har i ett skåp, min skattgömma. Allt har jag inte kvar, försöker sälja av, i sommar ska jag stå på en loppis bla. Ibland skänker jag till kyrkans loppis. Ibland tar jag mig mig grejer jag tröttnat på eller inte passar, men som är fina, som gå bort gåva, istället för att köpa nytt! Kanske kan de glädja någon annan!



Men nu har jag nog bara kvar sånt som jag verkligen gillar och som nog kommer få vara kvar med mig nästan hela livet hoppas jag. Försöker att inte överkonsumera men det är svårt när man är så inredningstokig som jag är :S Tur att jag älskar loppis... Så det inte bara är "nytt" man handlar jämt!



Vilka härliga bilder du visar, mycket bus och härlig energi i dem :D



Oj, blev visst en hel uppsats :P



Kram på dej och hoppas du får en fin helg!!



Anna



2012-02-18 @ 13:44:18
URL: http://www.ettseptemberbarn.blogspot.com
Postat av: Stina

Härligt glada bilder.:-) Kram Stina

2012-02-18 @ 13:53:15
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Vilken mys eftermiddag! Lediga fredagar är guld värda, helgen blir så mycket längre!



Jag har inte heller några barndomsvänner kvar, precis som du så är min bästa vän från högstadietiden. Livet ändrar oss och det blir vad det blir, men visst är det något speciellt med vänner som man haft med sig under många år!

2012-02-18 @ 15:51:07
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Vänner är rikedom! Jag har inte heller så mycket kontakt med vännerna från barndomen och det är lite trist tycker jag...



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

2012-02-18 @ 16:22:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0