Min tisdag

Hej på er alla som hittat hit.

Ni som kikar in här ibland vet förstås att jag söker efter den där balansen. Att jag strävar efter balans och harmoni i mitt liv. Min tisdag har varit riktigt bra. Den har andats både balans och harmoni. Och jag njuter och tänker att det i grunden behövs så lite för att nå dithän.


(på mitt köksbord just nu)

Min tisdag

Förmiddag:

(flexledig)

Avklarade ett privat måstemöte.

Tågresa till Sollentuna. Njöt av resan genom att läsa en urbra bok.

Strosade runt i Sollentuna centrum (wow vilket centrum) Shoppade lite till "mig" och åt en god lunch i min ensamhet samtidigt som jag förberedde mig inför eftermiddagens jobb.

Eftermiddag:
Jobb, ett utrevligt arbetspass. Jag tankade energi och fick med mig en massa bra inputs därifrån.

Tågresa från Sollentuna. Njöt igen av min goda bok. Total avkoppling.

Storhandlade på Ica Maxi. Kände ingen brådska.

Hämtade min sjuåring på fritids i bra tid.

Lagade middagsmat och kände ingen stress då klockan inte var sen.

Dammsög övervåningen i lugn och ro. Inte med kniven mot strupen, klockan var tidig.

Umgicks med sjuåringen innan läggdags.

Och nu sitter jag här med datorn i mitt knä och känner mig fullständigt avkopplad. Ikväll har jag lovat mig själv tre saker. 1. att måla naglarna 2. att läsa några sidor till i den braiga boken. 3. att lägga mig i bra tid så att jag är pigg imorgon.

Dagens reflektion är att dagar av detta slag är värt en hel del. Det där med flexledigt och att passa på att göra det man saknar att få göra, det är inte dumt. Inte dumt alls.

Må så gott


Kommentarer
Postat av: Hemlängtan

Låter fint! det är ju inte det lättaste att hitta den där balansen men det är underbart de dagar då man lyckas. Och att lägga sig i tid är nog en förutsättning för att nästa dag också ska bli bra.



Ha en riktigt fin kväll och hoppas att morgondagen blir lika bra!

Kram!

2012-02-07 @ 20:50:30
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Bra där! Övning ger färdighet. Nyfiken på den bra boken, vilken är det?

Kramar

2012-02-07 @ 21:07:18
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Marie

Så skönt med en dag att vara nöjd med :)



Jag känner mig ganska stressad just nu så idag tog jag en jobba-hemifrån dag. Så mycket mer jag hinner med då, när jag slipper folk omkring mig som bara ska fråga något snabbt, ständiga avbrott.



Önskar dig en lika fin onsdag!

Kram Marie

2012-02-07 @ 21:14:31
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Blir glad att läsa om din dag! Vilken skön känsla, med balans, lagom mycket av allt.



Jag har garvat ordenligt under en middag med partners och arbetskamrater. Kanske lite för mycket, men jag känner mig ändå nöjd. Drack ett glas vin och åt biff. En vanlig tisdag.



Jag vill läsa min bok och lägga mig i tid jag med!



Tack för inspiration Lotta



Kram!

2012-02-08 @ 03:17:37
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Monica

Allting handlar ju om inställningen till det som man vill göra och till det man måste göra.

Kanske är det när "måste- listan" är längre än "vill - listan" hela tiden, som stressen sätter in.



Skönt att höra att din tisdag var en bra dag med lite från båda listorna!

Kram Monica

2012-02-08 @ 08:26:51
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Anna Persson

Vilken dag! När jag läser den så känner jag att jag inte heller stressar när jag läser...hm..smittar det av sig?! Men hur som helst; såna dagar är bra!



Hoppas att denna lite gråa onsdag blir lika bra!



Kram Anna

2012-02-08 @ 08:45:03
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Kristina

Vilken feelgood läsning. Visst är dessa dagar guld värda. Du är verkligen på rätt väg och det smittar av sig kan du tro.

I kväll blir det skumbad, ansiktsmask och målade naglar. Men då måste jag dammsuga nu och vika tvätt. Ha det bäst! Största kramen Kristina

2012-02-08 @ 16:09:47
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0