Omtänksamhet

Hej alla,

Imorse när jag öppnade upp datorn på jobbet hade jag fått ett mail som gjorde mig både rörd och varm inombords. Så pass att jag "vuxna människan" stod vid mitt skrivbord och grät en skvätt. Detta fina mail kommer jag att leva på länge. Tunga dagar kommer jag att plocka fram detta mail för att hämta ny kraft.

Det stoppar inte här

När jag kom hem låg ett paket i brevlådan, och det var adresserat till mig. I paketet fanns ett fint kort med ord som värmde gott och två stycken dvd. En feel good film till mig och en barnfilm till Melker.

Mailet fick jag av en fd medarbetare och paketet fick jag av en vän som  jag funnit i blogsfären.

Deras omtänksamhet värmer gott och jag tänker att min fd medarbetare inte har en aning om hur glad jag blev och min vän Lotta med bloggen http://minplatsisolen.blogspot.com/ finns hon ens på riktigt :-)

Dagens reflektion är att det är härligt med omtänksamma människor Jag känner mig lyckligt lottad och glad och rörd och tacksam efter dagens dos av (just) omtänksamhet.


Må så gott


Kommentarer
Postat av: Lotta

Så omtänksam hon är, Lotta. Helt fenomenal! Jag är så impad över hennes enorma omtänksamhet.



En dos av omtänksamhet lever man på länge.



Vilken bra dag, både ett fint mail och ett paket samtidigt.



Life is good!



Kram!

2012-02-08 @ 23:31:51
URL: http://charmigacharlieblopgspot.com
Postat av: Pernilla

Så härlig dag du haft, mycket bra reflektion hur viktigt det är med omtänksamma människor. Så mycket det betyder och så länge man kan leva på det, och som du skriver, att ta fram dagar när livet inte alltid är på topp!



Men lika härligt som det är att uppleva omtanken från andra är det att ge till andra.



Ha en bra dag!



Kram Pernilla

2012-02-09 @ 10:10:16
URL: http://livet-har-och-nu.blogspot.com/
Postat av: Åsa!

Så härligt! Det är sådana små omtänksamma saker som kallas verklig vänskap!

2012-02-09 @ 18:25:26
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: A House With A View

Vilken hääärlig positiv input du fått!!! Värt massor!!!!! Jag gläds med dig!!!



Stoooooooooooor kraaaaaaaam aka

2012-02-09 @ 20:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0