Flopp

Hej och god lördagskväll på er alla,

Idag var det då premiär för mig på loppis. För första gången hade jag hyrt mig ett bord. Ett bord av ca 120 stycken. Jag som aldrig  ens går på loppis visste inte riktigt vad som väntade.

Råd som jag fick med mig var: Sälj inte för billligt och Sälj billigt :-)

Jag valde att lägga mig på bra priser utan att skänka bort de saker som jag ville få sålt.

Hur gick det då kanske ni undrar?

Dagens loppis blev dagens flopp. Tyvärr blev det inte alls som jag hoppats på. Jag konsterar att detta med Loppis inte var värt det, för mig. Vinsten kontra förberedelser och efterarbete.

Nu har jag prövat på detta med eget loppisbord. Jag tänker att jag blivit en erfarenhet rikare men att det nog inte blir någon mer gång.

Jag vet också att damen bredvid mig, hennes mamma hette Elin. Om damen hade fått ännu en dotter skulle hon ha döpt henne till Elin efter henne. Damen hade flera barn, både pojkar och flickor. Dessa har ALDRIG tid med henne. De har inte tid att lära henne hur internet fungerar och de ringer ALDRIG för att höra hur hon mår. Och sönernas fruar, de är inte mycket att hänga i julgranen.

Dagens reflektion är att damen bredvid mig hon pratade om både det ena och det andra med sina kunder :-)

Nu är jag på landet. Vid min sida (förutom halva familjen) så har jag ett glas vin och tidningen M. Det får bli min belöning ikväll, för att jag är värd det.

Må så gott




Kommentarer
Postat av: Anna Persson

Ja man vet ju inte förrän man provat! Jag tror det har lite med turen att göra. Du får se det som lite tur ändå eftersom du fick en fin pratstund med den gamla damen!



Ha en fin lördagkväll!!



Kram Anna

2012-01-28 @ 19:19:40
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja som du säger d är mycket jobb med loppis, vi ska hyra bord i vår men då ska vi syskon hjälpas åt och sälja en del av pappas saker.

De gäller o ha lite tur med försäljningen!

Klart du är värd ett glas vin :)

Kram

2012-01-28 @ 19:20:13
Postat av: Anna Adanir

De var jag som skrev förra inlägget :)

2012-01-28 @ 19:21:11
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Lotta

Bra att du testade! Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om min loppiserfarenhet. Jag var nöjd med intäkterna, men det var mer komplicerat än jag tänkt mig. Någon köpte min väninnas snidade vikvägg...och sålde den senare för 300 mer på ett annat loppisbord!

Vi hade 0 koll. Bordsplaceringen är tydligen A och O. Proffsen kan det där och köpveteranerna vet när de ska slå till, typ fem minuter innan allt stänger och man dumpar priserna för att man inte vill åka hem med grejerna igen. Men det bästa gick innan vi ens hunnit packa upp!



Skönt med tidning, soffa, TV och att vara på landet nu kan jag tänka mig.



Kram

2012-01-29 @ 00:51:17
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Adela

Nej loppis är så speciellt och man ska nog inte ha för stora förhoppningar om "big money";) utan kanske mer för att bli av med sakerna;)

Ha en fin söndag nu!



Kramar

Adela

2012-01-29 @ 05:05:20
URL: http://www.houseofadela.blogspot.com
Postat av: Ett rött monogram

Tufft och prova, det har jag aldrig vågat.

Är nog svårare än man tror, folk bara går runt

och tittar.

Kramar

AnnaMaria

2012-01-29 @ 08:59:41
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: vivi

Ja det är mycket jobb...vi hade ju loppis hemma på gården och det blev mer sålt än förväntat! Nu vet jag till nästa gång, man ska sätta pris på allt för jag skänkte bort saker för man är snäll.....när någon frågar vill man inte ta i liksom, och vi sålde bara sånt vi ville bli av med, hade vi inte fått det sålt hade det åkt till secondhanden...kanske att det bli en loppis på gården i vår...om jag orkar...kram Vivi (M och ett glas vin låter som en bra belöning)

2012-01-29 @ 10:45:04
Postat av: Frida

Jag brukar sänka saker till Röda korset och liknande, jag slipper jobbet och gör en god gärning på samma gång, en perfekt kombination enligt mig!



/Frida

2012-01-29 @ 19:51:21
URL: http://systrarnahjerten.blogspot.com/
Postat av: Frida

Jag menar förstås skänka inte sänka!!!! :)

2012-01-29 @ 19:52:10
URL: http://systrarnahjerten.blogspot.com/
Postat av: Monica

Loppis är inte min grej heller. Mest för att jag ogillar att pruta. Det känns som att jag luras. Sen gillar jag själva återanvändningen av gamla prylar och gläds åt att en sak från mitt skåp får stå framme hos någon annan.

Anders älskar att stå på loppis så vi har det väldigt praktiskt med den fördelningen hemma hos oss!

Kramar

2012-01-29 @ 20:04:24
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0