Pärlplatta

Hallå där,



Denna fina pärlplatta har jag stående på fönsterbrädan i köket. Jag tycker så mycket om den. Pysselgubben i familjen har gjort den till mig. Visst kan vi väl konstatera att pärlplattan idag inte ser ut som den vi 60-talister gjorde som små :-)

Vi har varit barnvakt till Max och Maja. De stannade kvar efter nyårsfirandet och for hem först i eftermiddags. Maja är snart 4 och Max är snart 8 år. Melker har varit förkrossad i kväll. Han har gråtit krokodiltårar och vill att de ska komma tillbaka.... Det är inte lätt att vara liten. Inte lätt att ha sina kompisar boendes långt bort. Ikväll har jag lidit med min yngste son.

Dagens reflektion är att jag faktiskt är ganska grym på det där med rutiner när det gäller barn, Jag får saker och ting att flyta på väldigt bra. Istället för att ta hand om en Lillfis hade jag plötsligt tre små lillfisar. Gick lika bra som att ta hand om en. Jag älskar rutiner, det är dem som får det att flyta på, det tror jag på :-)

Må så gott och tack för ditt besök

Kommentarer
Postat av: Lotta

Rutiner är bra, mycket bra.



Och Melker kan han! Pärlplattor va min grej. Det tog lite tid, men det var roligt. Den här var speciellt fin.



Förstår om han nu är ledsen när vännerna åkt. Bra att du är där och tröstar.



Kram och ha en fortsatt fin vecka. För mig drar det igång imorgon...



2012-01-02 @ 22:38:44
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: tinajo

Det är roligt när det flyter på, tycker ofta det är lugnare när vi tar hem ett gäng kompisar till barnen än när de är hemma med varandra, för då leker de på andra sätt. :-)

2012-01-02 @ 22:39:33
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: KaosJenny

Klart det är bra med rutiner men det är väldigt bra med lånebarn också, när kusinerna är här blir det lugnare även om det blir dubbelt så mycket barn. Riktigt härligt för Melker att få "rå om vännerna" så där men det klart det blir lite sorgligt sen...

2012-01-02 @ 22:58:07
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Anna Persson

Jag älskar rutiner! De får en att må bra :)



Kram Anna

2012-01-02 @ 23:00:39
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Monica

Mina egna killar har aldrig varit några pärlplattekillar men på min förskola imponeras jag ofta av de små barnens fiffiga mönster och kreativitet.



Så mysigt för barnen att sova tillsammans och sen vakna och ha varandra kvar en stund till!



Kram

2012-01-03 @ 20:45:11
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0