Vuxen

Hej alla, tack för alla fina kommentarer, ni är rara.
 
Ännu en dag med växlande väder har snart passerat revy. Imorgon är det arbetsdag för min del. Kläderna är strykta, naglarna målade och klockan framlagd. Imorgon väntas en tempohöjning :-)
 
Något som bekymrar mig är hur i hela friden jag ska få till mina löparrundor när jag jobbar heltid. Tre gånger i veckan har fungerat så himla bra under tid för semester. Det ska gå! Jag ska få till det!
 
 
Melker även kallad badkungen, valde idag att bada hemma från badbryggan. Han älskar att bada :-)
 
 
Badbryggan
 
 
Dagens båtbild
 
Dagens reflektion handlar om att vara vuxen och det faktum att det kan vara nog så svårt ibland.
 
Må så gott
 
 

Kommentarer
Postat av: room of karma

Att få in löpningen när man jobba heltid är en gåta? Och visst är det nog så svårt att vara vuxen:)?!

Underbara bilder som vanligt. Och vet du va, jag är också sugen på båt nu mera. Jag har aldrig varit någon båtjeje men i år så...... Och här blir man ju inspirerad till tusen!

Ha en fin dag på jobbet i morgon!

kram CC

2012-07-15 @ 22:42:54
URL: http://roomofkarma.blogspot.se/
Postat av: lifessilverlining

hejaheja du fixar det! bra gjort med tre rundor i veckan. måste komma igång mer jag. kram Nilla

2012-07-16 @ 08:07:08
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com/
Postat av: Mina finaste...

Oj, oj, jag har inte ens varit i närheten av att bada ännu. är nog lite badkruka :D

Men du, det där med löparrundorna kanske får sig en dipp till en början nu när du börjar jobba. Men du ska se att det vänder igen....iaf till kanske två ggr och det är inte illa det heller. Kram

2012-07-16 @ 08:54:26
URL: http://minafinastesaker.blogspot.com
Postat av: tinajo

Hoppas du kan klämma in löparrundorna, jag skulle rösta för att du faktiskt försöker klämma in dem på en gång - har man börjat tappa rutinen så blir det mycket jobbigare att få fart på det igen. Är det barnvakt eller tid som är största problemet? Om du bestämmer dig för att springa tex tis - tors - sön så kan du ju förbereda för det så annat är bortgjort de dagarna, och kanske samarbeta med någon granne om det är själva barnvaktandet som är problemet. :-)

2012-07-16 @ 09:29:00
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.se/
Postat av: Min plats i solen

Finaste badkungen! Han vet minsann hur man njuter av den svenska sommaren till max. :)

Jag hoppas att du får en riktigt bra första dag tillbaka på jobbet Lotta och att du lyckas klämma in en löprunda då du kommer hem. En löprunda för din skull, för att du mår bra av det. En stund att rensa tankarna och landa efter en dag på jobet. Klart att du är värd det Lotta.

Att vara vuxen är inte alltid så lätt. Jag har ett citat uppsatt på köksväggen för att påminna mig själv vid de tillfällen då livet är lite tuffare:

"Det högsta är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall."

Ta nu hand om dig ordentligt vännen, ha en fin första dag tillbaka på jobet och ge dig den där löprundan då du kommer hem.

Stor kram
Lotta

2012-07-16 @ 10:12:43
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Coolaannna

Jag håller tummarna att du fixar att jogga nu när jobbet börjar. Du är så duktig!!

Det där med att vara vuxen...svårt. Känner mig inte det minsta vuxen för det mesta MEN iblan måste man.


Varma kramar till dig Lotta. // anna

2012-07-16 @ 11:18:04
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Kristina

Hej fina du!
visst känner vi varandra såväl och ändå inte. Välj blommor efter hjärtat, det du tycker är fint blir bäst. Mammor vill ha det deras barn gillar. Tankar om tal och dylikt, ja jisses det kan nog bara bli bra för dagen, en annan dag någon annanstans kanske man valt annat. För mig är det inte det viktigaste. Tag hand om de dina, njut av i dag. Gosa med Melker, ta dina fantastiska bilder, du är grym på att få till bra bilder tro inte annat, Övningskör med de stora, planera för stundande bröllop och njut av vardagen. Vad gäller jogging försök få till två rundor så blir den tredje en bonus. Hoppas din första arbetsdag gått bra. Tjatar något men..... jag önskar jag kunde krama dig. Kristina

2012-07-16 @ 21:52:48
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: room of karma

Är inne på min dagliga runda för att titta till dig, hihihi!

Hoppas du har en fin kväll!
kram CC

2012-07-16 @ 22:15:29
URL: http://roomofkarma.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0