Stolt över mig själv

Go kväll på er alla ni som hittat hit,
 
 
Svärmors Ella
 
   
Gulliga
 
 
Gräslöken bär en vacker blomma, tycker jag.
 
 
Grannen har finaste flaggan. Finns inget annat klubbmärke som är vackrare än Gnagets, tycker jag :-)
 
 
Dagens båtbild. Jag älskar att fotografera segelbåtar med segel. Men detta är min absoluta favoritbåt. Jag älskar att lyssna till ljudet av denna båt.
 
 
Jag är stolt över mig själv! Jag löptränar tre gånger i veckan och klarar nu av att springa 4 km. När jag börjar springa tänker jag -att jag snart är framme (halvvägs) och när jag kommit halvvägs och är på väg hem igen tänker jag - att jag snart är hemma. Under löpningen tänker jag -att det vore ett misslyckande att stanna, eftersom jag vet att jag klarar av att springa sträckan.
 
Att jag springer långsamt, kanske har ful löpstil, att jag andas högt och att jag är helt slut när jag väl nått målet och är hemma igen, det mina vänner, struntar jag fullständigt i.
 
Dagens reflektion är att jag tycker att det är bra skönt att vara 44 år. Jag bär min knallrosa onepice (hemmavid) för att jag tycker så mycket om den. Man skrattar åt mig, men det struntar jag i. Och jag vågar trotsa jantelagen genom att skriva, att jag är stolt över mig själv som kommit igång med löpträningen och att jag nu orkar springa 4 km. Fasiken så skönt det är att bli äldre :-)
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: millandante

Vilket underbart inlägg!!!!!
Jag ler och får inspiration:) Tack!!

Kram du härliga bloggvänn

2012-06-23 @ 22:17:02
URL: http://milla-andante.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Klart du ska vara stolt! Jag hade mina foppatofflor på ICA i dag, skönt att vara 46 :)

2012-06-23 @ 22:33:33
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Lollo

Hej du fina !
Så glad att få knacka på hos dig och se hur ni har det och som ett vitaminpillet så delar du med dig av så offantligt vackra bilder idag och jo jämt !
Njutit som ni av en mysig och fin midsommar även om jag inte får min blogg att fingera som du, sp god fortsättning och slut på denna magiska helg, kramar Lollo

2012-06-23 @ 22:42:39
Postat av: Coolaannna

Duktiga du! Jag måste bli lite bättre igen på att motionera NU!!!

Du...*fniss* jag vet en flagga som är liiite snyggare och det är Elfsborg ;)

Ha en fortsatt fin midsommar!

Kramar Anna

2012-06-24 @ 10:13:06
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Jess

1. Underbart söt hund!
2. Fel flagga, det ska vara himmelsblått!
3. Jag tycker du är jätteduktigt om springer! Det spelar ingen roll hur fort, hur långt eller på vilket sätt! (Jag springer själv långsamt. fult och har än så länge bara klarat att springa 6 km). Bra jobbat!
kram

2012-06-24 @ 15:44:01
URL: http://maisongrey.blogspot.se
Postat av: room of karma

Härligt inlägg - skrattar fortfarande:)
Gillar bilder på er fina hund masssssssor ♥

kram CC

2012-06-24 @ 17:33:16
URL: http://roomofkarma.blogspot.se/
Postat av: Anettte

Oh vilket underbart inlägg !! Jag fösöker oxå löpträna ............ när andan faller på hihi !!!

2012-06-25 @ 20:18:14
URL: http://www.mammajersmyr.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0