Kvällsnöje

Hallå där,



Det händer att väderprognosen stämmer. Och precis som förutspått så fick vi snö idag :-)





Kvällen har tillbringats i en ishall, ett för mig sant kvällsnöje. Min sambo har spelat match med sina gamla lagkamrater. 25 år har passerat sedan de sist spelade tillsammans. Ni kan tro att de hade roligt på isen och att vi hade skoj på läktaren. En förbannat rolig idé.

Dagens reflektion är att det var fint att få vara med om denna återträff. Härligt att se vuxna män ta vid där det en gång slutade.

Dem som har en historia ihop kan just göra så. Minnen och nostalgi och en-kul-att-ses-igen-känsla, det tar en långt. Då behövs ingen transportsträcka.

Må så gott

(ni är några som undrar hur det gick med kylskåpet. Min sambo har lagat eländet provisoriskt. I nästa vecka hoppas jag på att en servicekille kommer hit och säger att vi FÅR en ny dörr. Tills dess får Melker inte röra kylkåpet och detta av säkerhetsskäl)







Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej vännen!

Hjälp vad läskigt med kylskåpsdörren. Det kunde gått riktigt illa. Så klart måste ni få ett nytt kylskåp.

I går träffade jag två fina vänner från förr. Vi ses sällan, alldeles för sällan. De kom redan kl 18 och åkte hem sent, väldigt sent. Vi skrattade, pratade, åt, mindes saker från förr och pratade dagens allvar.

Härligt

Nu har vi lovat varandra att det inte ska dröja länge till nästa gång.

Kram fina du.

Ps jag längtar också till ert bröllop. Kul att få vara med på ett hörn.

2012-03-31 @ 23:21:45
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Coolaannna

Snö...var orolig att den skulle hitta mig idag men jag hade tur!



Bra att det är lagat provosoriskt...vilken grej!



Hm...ska du gifta dig? Har jag missat något ;)



Kram på dig!

2012-03-31 @ 23:52:26
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Ishallar känns hemvant för mig också :)



Idrott kan verkligen sudda ut både ålder, lands och tidsgränser.....



Kramar

2012-04-01 @ 15:15:04
URL: http://fantastiskamamman.se
Postat av: Monica

Kan tänka mig att er kväll gladde många. En sån ide som säkert många går och bär på men som man så sällan kommer till skott med (he, he)

kram på dig!

2012-04-01 @ 17:52:07
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Ja vi fick lite snö vi också, som tur var smälte det bort snabbt igen!



Visst är det roligt med återföreningar, och som du skriver så är det som om man fortsätter där man en gång slöt!

2012-04-01 @ 19:02:05
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0