Tro på kärleken

Hallå där alla rara läsare av denna blogg, så glad jag är över eran respons på det förra inlägget. Tack alla för att ni gläds med mig.

Oj som jag ser fram emot att få gå sida vid sida med min dotter längs altargången. Kanske kommer det att bli en del inför-bröllopet-inlägg framöver. Kan så bli :-)

Nu har jag fredag kväll. Sitter i soffan med laptopen i knät i sällskap av en god Campari med ljuice. Gott så gott med Campari och skönt så skönt med kväll.

Dagens reflektion handlar så klart om det lyckorus som jag bär inom mig. Jag, som den ogifta trebarnsmor jag är, ska få gå längs altargången, bara en sån sak :-)

När man som mamma till tre barn varav två har samma pappa och den tredje en annan pappa så har tanken slagit mig att jag (kanske) inte gett mina barn en tro på kärleken.

Att jag inte givit dem en kärnfamilj i ordets rätta bemärkelse sammantaget med att många med mig gått samma väg. Hur många av oss har inte gått skilda vägar och hur många känner inte var och en av oss som valt att gå skilda vägar?

Att min dotter nu väljer att ingå äktenskap gör mig varm om hjärtat. Hon bär på tron på kärleken. Det känns fint.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Victoria @ MY HAPPY HOME

Så roligt att det ska bli bröllop! Förstår att du är lycklig, och dottern med, förstås! Bröllop är så mycket kärlek, vad härligt att ni har det att se fram emot!

2012-03-16 @ 21:49:03
URL: http://miramollymalee.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Jag tror att vi är många som ser fram emot alla inför-bröllopet-inlägg som kommer dyka upp här framöver Lotta. Så bara skriv på. Vi kommer att suga åt oss som svampar och glädjas tillsammans med er alla. :)



Och du vännen, glöm de där tankarna om att du inte skulle ha gett dina barn en tro på kärleken. Tvärtom. Du har visat dem hur viktig och stor kärleken är och att man aldrig ska nöja sig med nästbäst eller något som inte är bra. Att kärlek inte är enkelt. Men också att det kan vara helt underbart. Den kärlek du villkorslöst skänkt dina barn har gjort dem till trygga och kärleksfulla människor med stora hjärtan och hopp. Så tvivla aldrig Lotta! Du är en fantastisk mamma!



Kram Lotta

2012-03-16 @ 22:27:20
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Du får mig tårögd här, kväll efter kväll ;)



Lotta, jag hoppas vi får träffas över ett par Uggs eller inte och prata.



Kramar finaste du och njut av helgen

2012-03-17 @ 00:24:30
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Härligt med kärlek och att ha tron på kärlek. Bröllop, så härligt och njutbart. Njut, njut och njut av att du får dela det med din dotter.



Ha en skön lördag!



Kram Pernilla

2012-03-17 @ 08:59:56
URL: http://livet-har-och-nu.blogspot.com/
Postat av: Anna Adanir

Man måste ju tro på kärleken men ibland fungerar den inte tillsammans med den man har tänkt och leva me.

Jag har två tjejer med samma pappa, har gift mig för andra gången men vi har inga barn men de finna kärlek :)

Kram

2012-03-17 @ 09:26:21
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

Jag tror att det är känslan i en familj som är det viktiga inte om man gått igenom en skilsmässa tror jag ....



Kramar

2012-03-17 @ 18:02:23
URL: http://fantastiskamamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0