Budapest dag 3

Hallå där,

då var det dags för mig att presentera dag 3 i Budapest. En fin dag vilken var varm och go med härliga 30 grader och solsken.



På de resor som jag och Sirpa gjort tillsammans har vi promenerat väldigt mycket. Budapest blev inget undantag. Dessa kvinnor var på väg till samma ställe som oss denna tidiga morgon.









Margaretaön ligger vackert längst med Donaufloden mellan Margaretabron och Arpadbron strax norr om Budapest mest centrala delar. En trevlig oas.



Efter besöket på Margaretaön promenerade vi vidare. Vi stannade till för en gofika, det var vi värda. Eftersom vi inte har Starbucks hemmavid så känns det alltid speciellt att fika just där. Har hänt förut på våra resor, om vi säger så :-)



Sen blev det shopping. I Budapest finns West End, ett köpcentrum som innehåller ca 400 butiker. Där fanns det endel att finna. Bland annat ett par flip flop till mig :-)











Efter shopping promenerade vi vidare till New York Café. Det var en upplevelse och cafét går inte att beskrivas bra nog. Ett måste-besök om ni frågar mig. 



Här hittar ni detta otroliga café.









Tidig kväll gav vi oss ut igen. Vi strosade runt och stannade för lite shopping. Strosade lite till och stannade för en drink. Gick vidare för att stanna för intag av bubbel. Bilderna ovan är lite av vad vi möttes av längs vägen.



Slutdestinationen för vår promenad var restaurangen Iguana. På kartan ser ni vart ni hittar den. Besöker ni Budapest är detta stället ni skall besöka. Mysigt, livligt och galet god mat. Här serveras också en otroligt god, med betoning på god frozen Margarita.



Mätta och belåtna promenerade vi längs Donau tillbaka till hotellet. Budapest kvällstid är bedårande vackert. Bilden är långt ifrån bra. Men jag tror ni förstår.

Dagens reflektion var att skavsåren från helvetet som jag fått inte stoppade mig från att uppleva Budapest till fots. Och detta tack vare mina nyinköpta Flip flop.

För er som vill ha mer Budapest så kommer det ett inlägg om dag 4 :-)

Må så gott


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det ser underbart ut Lotta. Jag blir verkligen sugen. Härligt att du visar mer bilder. Vilken resa ni haft!



Tack snälla för dina rara ord <3



Kram!

2012-05-12 @ 01:25:33
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: tinajo

En härlig resa ser jag - vad jag längtar iväg nu! Inte SÅ långt kvar till semester... :-)

2012-05-12 @ 08:35:02
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: A House With A View

Åååååååååååååh det ser heeeeeeeeeeeeelt uuuunderbart ut!!! Skulle också vilja åka dit!!!!!



Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

2012-05-12 @ 09:58:46
URL: http://[email protected]
Postat av: Ett rött monogram

Så fina semesterbilder, Budapest verkar vara en

vacker stad, och roligt och resa med en väninna.

Trevlig helg och kramar

AnnaMaria

2012-05-12 @ 10:00:30
URL: http://ettrottmonogram.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Vilka fantastiska dagar du och Sirpa fick i Budapest! Jag sitter här och scrollar upp och ner hela tiden och njuter av alla dina vackra bilder Lotta. Du får mig att längta till Budapest med dina fina bilder. Tack för att du delar med dig och jag ser fram emot nästa inlägg om Budapest. :)



Ta hand om dig!



Kram Lotta

2012-05-12 @ 20:48:39
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Har inte bloggat på ett tag och oj, så mycket kul jag missat här inne! jätteroligt att läsa om och se bilder från Budapest! Har alddrig funderat på att åka dit, men nu blev jag jättesugen:) Tack för inspirationen!



Trevlig helg!



Kram Pernilla

2012-05-12 @ 22:28:55
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com/
Postat av: Bella

Vilka fantastiska dagar ni ser ut att ha i vackar Budapest. Kul att du delar med dig av resan och jag är så sugen på att åka dit efter att ha läst dina inlägg!!



Kramar Bella

2012-05-12 @ 22:34:13
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0