Budapest Dag 4

God sen lördagskväll på er alla rara som kikar in här hos mig.

Idag bjuder jag på ett sista inlägg om Budapest. En resa som jag kommer att leva på länge och väl. Har ni inte varit där, åk dit vetja. Jag tror att ni kommer att trivas. Och det är billigt att äta-dricka-åka taxi och att shoppa.



Vid den här shoppinggatan som sägs vara 5 km lång



och vid Liberty bridge



och vid ett hus med detta fönster, där låg hotellet som jag och Sirpa bodde på.



Där låg också Saluhallen. En Saluhall med ett mycket vackert tak och ett mycket trevligt innehåll.

Dag 4 är hemresedag. Mätta och belåtna och färdigpackade passade vi på att en sista gång (för denna gång) besöka Saluhallen.



















Så mycket gott fanns det där :-)



Och efter det besöket och en god latte så åkte vi hem.

Planet lyfte på utsatt tid. På Arlanda kom väskorna snabbt på rullbandet. Expresståget behövde vi inte vänta på och min tunnelbana kom när jag kom fram till perrongen. Plötsligt händer det att allt bara flyter på :-)

Reflektionen jag gjorde aktuell dag var att jag kände mig oerhört mycket rikare när jag kom hem från Budapest än när jag åkte. Att resa är att lära.

Nu ser jag fram emot vår nästa resa. Vi (Sirpa och jag) ska åka till Istanbul :-)

Må så gott




Kommentarer
Postat av: Lotta

Att resa är att lära, så sant!



Vilken lycka att ha en sådan bra resekompis som Sirpa. Om ni kommer till New York igen så tar vi ett glas vin ihop!



Kram

2012-05-13 @ 01:48:07
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Som sagt, dit måste jag åka!

Har man väl börjat resa vill man bara åka mer och mer. Det finns ju så många ställen att välja på:)



Kram Pernilla

2012-05-13 @ 17:21:20
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Budapest verkar vara en riktig trevlig stad. Har följt dina bilder med spänning. Så fint!

Och den där Saluhallen gick ju inte av för hackor.



Att resa är verkligen nyttigt då man lär om andra kulturer, ser något annat och berikar sitt liv.



Kram

2012-05-16 @ 07:54:02
URL: http://alltoingeting.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0