Note to myself

Gokväll alla,
 
Jag känner mig lurad. Väderappen berättade klart och tydligt för mig att det i dag i Trosa skulle regna, blixtra och dundra. Utifrån det hade jag således redan igår klart för mig hur min dag skulle bli.
 
Och mullret kom först kl. 16.59 och regnet kom 17.00 och varade i två minuter. Sen blidde det inge mer...
 
Att planera sin dag utifrån en app det skall jag fortsättningsvis låta bli att göra :-)
 
 
Dagens båtbild
 
 
Dagens spegelbild. Tagen ikväll efter en PW i ruskigt bra tempo.
 
Idag har jag inte gjort många knop, det skulle ju bli tok-dåligt-väder :-) Men en motionsrunda blev det och det känns riktigt bra. Får jag säga att jag är lite stolt över mig själv? Nu är det sagt :-)
 
Dagens reflektion handlar om det där med att röra på sig. Någon snäll en skrev i en kommentar att hon önskade att hon hade min energi. Jag var tvungen att fundera lite på detta eftersom jag inte kände igen mig i den beskrivningen.Jag som oftast känner jag mig fullständigt dränerad på energi.
 
Men faktum är att när jag motionerar så får jag energi. Det enda som krävs är att snöra på sig skorna och ge sig ut. Har man väl gjort så är man igång. Om man går eller springer en kort eller lång sträcka är ointressant. Man gjorde det, tog sig ut, och det är det enda som räknas. Tänk att något så enkelt ibland kan vara så svårt?
 
Note to myself: När vardagen tar vid läs detta inlägg och se till att ge dig ut på motionsrunda även fastän du är mentalt slutkörd efter en arbetsdag. Det ger energi!
 
Må så gott
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: a House With A View

Näääää det går inte att lita på värderleksrapporten... Lika bra att göra upp planer och göra det man tänkt sig oavsett :) Duktig du är med din träning, heja dig!

Kraaaaam aka

2013-08-11 @ 22:36:52
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se
Postat av: Den där Victoria

Jag tänker likadant angående träningen, den bästa träningen är den som blir av liksom ;). Och man mår ju så bra av det, något som är lätt att glömma när man sjunker djupt ner i TV-soffan.

Ha det bra

Kram Victoria

2013-08-11 @ 22:50:05
URL: http://www.dendarvictoria.se
Postat av: Fröken Foto

Nä, segla i mulet och vind är inte min grej :)

Gillar dina speglingar :)

kram kram Malin

2013-08-11 @ 23:06:36
URL: http://frokenfotomalin.blogspot.se/
Postat av: dnyahuset.blogspot.se

Jag har börjat gå ut och promenera en halvtimme varje lunch. Det mår jag så mycket bättre av så visst ger motion energi.

2013-08-12 @ 08:50:35
Postat av: Ekenäsliv

T A C K!!!! Det ska jag verkligen ta till mig och tänka på för jag tror att det är sååå sant!
Rota fram ett par bra skor alltså;-)
Kram Anna

2013-08-12 @ 10:58:31
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: mittgodastefinaste

Håller med! Om både träningen och väderappen!

Kram Jenny

2013-08-12 @ 21:56:16
URL: http://mittgodastefinaste.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0