Noll matlust

Hej december,
 
så du vet så står jag redo för dig! Det var många år sedan jag var så här cool när det närmar sig juletider. Känner mig galet nöjd över att ha ägnat eftermiddagen åt att slå in julklappar. Julen kan komma, bring it on :-)
 
 
 
Julmarknad i Trosa har jag varit på idag. I gott sällskap njöt jag av att få insupa den julstämning som det bjöds på. Älskar att gå på marknad, det är något visst med marknader.
 
Dagens reflektion handlar om det där med mat. Efter att ha varit helt ensam hemma hela helgen så kan jag konstatera att det där med mat inte är något jag prioriterar, när det bara är jag hemma. När min äldsta son kom hem ikväll, då blev det till att laga middagsmat, en god sådan också. Då hade jag ju inte bara mig själv att tänka på längre. Noll matlust när barnen inte är hemma och matlust när jag har dem omkring mig.
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Jag skulle betala mycket för att bli av med min matlust, har aptit som få. Skulle komma ut rundkindad med fettvalkar på magen från svältläger. Å, andra sidan skulle jag klara mig bra om det blev nödår.
Julmarknad är fint det! Jag vill också, funderar på Skansens.

Kram kram

2013-12-01 @ 22:06:38
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: LiteAvLinda

Kan inget annat än hålla med Marie till punkt och pricka! Jag däremot ska se vad Norrköping har att erbjuda när vi pratar om julmarknad :)

2013-12-01 @ 22:20:35
Postat av: Anonym

Skönt att du känner dig lugn inför julen! Jag är också rätt cool! Ogillar hysteri! Julen är kul o mysig!

När jag är ensam njuter jag av lite keso o en avokado! Gott det med!

KRAM fina! Anna

2013-12-03 @ 11:18:54
Postat av: A House With A View

Vad kul med julmarknad! Och så skönt att vara klar med julklapparna, underbart att slippa stressen :)

Vi har ätit lite kinesiskt här hemma ikväll :)

Stooor kraam aka

2013-12-03 @ 20:27:32
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se
Postat av: Gun

Jag har inte köpt en julklapp än, phu har lite att stå i ;)
Ja matlust är då inget problem här inte :D Släktdrag kanske ;) Men håller med om att det är så mycket roligare när man blir fler än en till middag.
Kram kram

2013-12-03 @ 22:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0