- Bara att acceptera

Hej på dig du rara som kikar in här,  trots att det är lite väl gnälligt just nu......
 
Jag erkänner och står för att jag sedan en tid tillbaka är gnällig. Jag gnäller men känner också att jag bara måste få gnälla lite. Det måste vara ok. Frustrationen min måste få komma ut...... 
 
Varje sekund och minut kämpar jag med min eländiga fot och de där förbannade kryckorna. Allt jag gör kräver så mycket kraft av mig och jag kämpar på så gott jag bara kan.
 
Efter jobbet igår kväll tog jag tåget in till Stockholm för att äta en bit mat med två fantastiska kvinnor (nätverk). Jag vill ju inte sluta att leva.
 
Väl framme på T-centralen tänkte jag tanken att jag borde ha åkt hem istället. Det var ett myller av folk .Det gick knappt att ta sig fram. Och det var då jag såg honom. Det var som ett ordentligt uppvaknande. Mitt i bland alla dessa stressade resenärer kom en blind man. Han tog sig framåt med hjälp av sin vita ledstav/pinne (vet inte benämningen). Vilken man!
 
Dagens reflektion gjorde jag när en kollega till mig (som förstår att jag lider av att vara orörlig och av att vara i behov av hjälp) hjälpte mig att öppna en dörr. Han sade tyst till mig - det är bara att acceptera.
 
Och så rätt han har. Det är bara att acceptera. Finns ju inget annat alternativ. Kanske har jag ännu inte accepterat. Kanske är det dags att göra det nu. Det har trots allt gått en tid sedan den 25 december.
 
Må så gott
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Ringde du doktorn? Ja, gnäll på för i bövelen, det tål vi 😃

2013-02-06 @ 07:10:24
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Anna Adanir

Man måste gnälla ibland!
hoppas du blir av med Brolinstöveln snart?
Kram

2013-02-06 @ 08:17:39
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Kristina

Kära Lotta du är klok som en bok. Hoppas du fick em trevlig kväll med mycket härligt snack.
Kram kram

2013-02-06 @ 19:53:16
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Channal

Det är väl inte så konstig om du känner dig jobbig och låg! Att ha benet i det monstret skulle få de flesta på detta humör! Men du kämpar! T o m åker in på nätträff! Heja dig!

Det finns alltid de som har det värre! Alla har vi våra jobbiga saker utan att behöva jämföras! Eller hur! Det är bara att gilla läget o bita ihop!!

Pepp o StyrkeKRAM!! Anna

2013-02-06 @ 19:58:16
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0