Överlevnadsstrategi

Gokväll på er kära läsare,
 
När jag bodde i ett stort trevåningsradhus så var det jag som hade städtjänsten. När jag flyttade till en mindre bostadsrätt så blev det en baggis att städa, liten yta går fort :-) Tills dess jag skaffade mig en fraktur i fotleden vill säga......
 
Jag får hjälp av mina söner att dammsuga, tack och lov. Men nu känner jag att det finns ett stort behov av en rejäl storstädning. Vill undvika att hemmet gror igen. Står helt enkelt inte ut.....och det dröjer innan jag röjer runt som jag brukar.
 
Idag kontaktade jag därför en städfirma. Rut gör ju att det inte blir tokdyrt tänker jag och nu behöver jag städhjälp. Men då var det kruxet med att hitta dag och tid som passar både städerskan och mig. Fortsättning följer.....
 
Om någon av er läsare har erfarenhet av städhjälp så har jag en fråga. Jag undrar hur jag ska göra med hanteringen av nyckeln? Får städerskan en egen nyckel eller ser ni till att ngn är hemma när städerskan kommer?
 
Jag tänker nämligen slå till på stort. Hon skall få komma regelbundet så länge jag har svårt att städa själv. En överlevnadsstrategi, för att jag är värd det. Orkar inte slösa energi på att lida av att hemmet inte är så rent som jag vill ha det.
 
Dagens reflektion handlar om snön som jag vanligtvis inte har något emot. Tycker om vit härlig snö. Det blir ljusare, barnen kan leka vinterlekar och vi har vinter på riktigt. MEN, attans så svårt och jobbigt det är att gå med kryckor på oplogade trottoarer.
 
Må så gott
 
 

Kommentarer
Postat av: tinajo

Bra drag tycker jag! Har funderat på städhjälp själv för att spara kroppen lite (har ju MS) - men har inte kommit till skott än. Säg hur det fungerade sedan!

2013-02-06 @ 22:05:55
URL: http://tinajoathome.blogspot.se/
Postat av: LiteavLinda

Men du, vilken tur att du inte bor kvar i 3-våningsradhuset :)
Jag har haft städhjälp och då hade städerskan nyckel. Kändes bättre att komma hem och allt var tipp topp skick :) Bra att du löser problemen, du kanske kommer göra saker och ting annorlunda nu även när du blir av med kryckorna! Ser framemot lördag nu, kram så länge

2013-02-06 @ 22:36:57
Postat av: KaosJenny

Lite gnäll är väl inte hela världen... ibland är det skönt att gnälla om sig... Men det är skönt när man accepterar läget också... Och städhjälp låter väldigt klokt :-) Kram

2013-02-07 @ 00:41:41
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Åsa E R

Smart drag! Om jag inte hade en fru som tycker om att städa så hade vi nog alltid haft städhjälp.
Jag antar att du redan bestämt dig för vilken städfirma du vill anlita men annars kan jag verkligen rekommendera http://www.anneblom.se/
Jag anlitade dem för att städa på min förra arbetsplats och de tog äve hand om vår flyttstädning innan vi drog till Australien. Mycket duktiga!
Kram på dig

2013-02-07 @ 03:08:41
URL: http://pingvinfamiljen.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Visst är det svårt att se hur skiten växer i hörnen! Förstår att du tar till hjälp, det hade jag också gjort!

2013-02-07 @ 15:10:24
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: ulrika

Vi har haft städerska i ett par omgångar och de har haft en egen nyckel och städat dagtid när vi inte varit hemma. Det har funkat toppen!!! Den senaste vi hade dog och sen har det inte blivit av att skaffa nån ny, men det är helt underbart skönt med städhjälp så jag tycker definitivt att du ska slå till ;)

Kram Ullis

2013-02-07 @ 17:52:04
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0