Bröllopsmässan

Hej på er alla rara,
 
igår var jag med min dotter och hennes fina vän Emma på Bröllopsmässan på Grand Hotell i Stockholm.
 
Mässan var ur en fotografs perespektiv rena rama himmelriket. Tyvärr fick jag göra avkall på fotografering. Kameran fick stanna hemma. Inte är helt lätt att kombinera bärande av kamera och att fota samtidigt som man går med hjälp av kryckor.....
 
Men min dotter hade kamera med sig. Nedan följer några av hennes bilder. Håll tillgodo :-)
 
 
 
Oj så goda dessa macarones var. Himmel så många jag åt!
 
 
Rulltårta av det godare slaget och då menar jag det GODA :-)
 
 
 
 
Modevisningen var ett trevligt inslag på mässan. Fina klänningar fanns det gott om.
 
 
Min ryggtavla :-) Eftersom jag inte äger någon ryggsäck så lånar jag Melkers jumpapåse. En rygga är ett måste när man går med hjälp av kryckor.
 
Bröllopsmässan är jag så glad över att jag gick på. Det var så mysigt.
 
 
Igår var det Grand Hotell och idag var det ishallen som gällde :-)
 
Dagens reflektion handlar om det svåra i att tvingas tagga ned. Jag får stå ut med att soppåsen inte kommer till soprummet när exakt jag vill. Jag får stå ut med att missa tåget eftersom jag inte kan springa. Jag får stå ut med att golven inte skuras så ofta som jag vill och brukar. Jag får stå ut med att inte kunna bära något. Jag får stå ut med att inte klara mig själv så bra. Det kryper i kroppen på mig fastän jag vet att jag inget kan göra åt det. Jag tvingas att tagga ned och jag gillart INTE!
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: liteavlinda

Fina Lotta! Försök att njuta även om det är jobbigt och passa på att bara göra andra saker du tycker om. Läs, umgås med dina barn och vänner. Snart får även du komma igång men i lugnt takt såklar, kram på dig

2013-01-27 @ 21:35:26
Postat av: Mamma C

Annorlunda tårtor men kan tänka mig att dom var goda. Musselsoppa är hurenkelt som helst att göra och fort går det med.
Mamma C

2013-01-27 @ 22:08:25
Postat av: min tekopp

Jisses så mycket fint! Ja ibland måste man tvinga sig själv till ett lugnare tempo för att må bättre i längden även om det kan kännas jobbigt för stunden.

Kramar

2013-01-27 @ 22:55:49
URL: http://www.mintekopp.se
Postat av: Tina

Snygg outfit, den gillar jag mitt ibland alla puddingklänningar! Vilken läcker macrontårta också!

kraam

2013-01-27 @ 23:02:25
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: ulrika

Nej men gud vad frustrerande att livet hela tiden går i slow motion men säkert väldigt bra för själen så att man lär sig att ta det lite lugnt ibland ;) Fina bilder från mässan också jag var själv på en bröllopsmässa när jag skulle gifta mig och det ger ju onekligen en massa bra idéer ;) Ha det gott sköldpaddan ;) !!!

Kram Ullis

2013-01-27 @ 23:24:58
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/
Postat av: Min plats i solen

Oj, så mycket härlig inspiration! Och jag förstår att du åt många macarons, de ser vansinnigt goda ut. :) Och Lotta, du har helt klart den coolaste ryggsäcken. :)

Det är inte lätt det där med att tagga ner och kanske just därför är det kanske extra viktigt. Att släppa lite på alla måsten. Och tack och lov är det ju inte för alltid Lotta.

Skickar styrkekramar till dig. Ta hand om dig och du, glöm inte att du duger som du är även om inte soppåsen kommer ut när du vill just nu.

Kram Lotta

2013-01-27 @ 23:33:29
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Lotta i USA

Du är en trooper Lotta!

Mässan ser fantastisk ut. Kan tänka mig att det här var mycket speciellt för dig och Malin <3

Snart kommer du klara dig bättre.

KRAM

2013-01-28 @ 00:08:18
Postat av: Lotta i USA

Ps. Jättefina bilder!

2013-01-28 @ 00:22:33
Postat av: A House With A View

Oj oj oj så mycket vackert, wow!! Och smaskigt!!! Där hade jag gäääärna strosar omkring och njutit - med kameran:))) Ja usch förstår att det blir komplicerat med kryckor, sådant man inte tänker på när man slipper dem...

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

2013-01-28 @ 07:07:56
Postat av: Åsa!

Det är jobbigt att inte kunna allt det man är van att göra och tar för givet, men oj så nyttigt det är!

2013-01-28 @ 12:24:23
URL: http://bitihopdax.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0