Solo

Hej på er alla,
 
 
Dagens reflektion handlar om att leva olika liv i en och samma lägenhet. När jag har mina barn hemma, vilket jag typ alltid har, så lever jag ett väldigt inrutat liv som bygger på rutiner (älskar rutiner).
 
Men nu har jag märkt att det liv jag lever när jag är helt solo hemma är ett helt annat. Det slog mig idag.
 
När jag är solo så brukar jag när jag kommer hem efter jobbet koppla av. Jag kopplar av med att lägga mig i soffan och blunda en stund, eller läsa några sidor i en bok eller som idag sätta mig på uteplatsen och njuta av solen. Jag har ju ingen brådska.
 
Efter en stund piggnar jag på mig och fixar något att äta, dammsuger eller som idag åka till Ica Maxi och handla.
 
Jag märker att jag går och lägger mig mycket senare än normalt. Urdumt eftersom jag går upp kl. 05.00. Jag gissar att det har att göra med att jag kopplar av direkt i stället för att skynda med matlagning, läxläsning, nattning och andra måsten innan det blir tid att koppla av för en stund.
 
Jag är inte van att vara hemma själv. Inte van vid att bara behöva tänka på mig. Därför blir det extra tydligt att det blir två helt olika liv här hemma. Vilket såklart är naturligt.
 
Detta kanske är en konstig reflektion, men den är min :-)
 
Må så gott
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Channal

Jag är nästan aldrig själv. Oftast är jag alla till lags också... men det är jag glad över! Fast när jag är helt ensam då verkligen njuter jag! Älskar att vara ensam o det är viktigt! Då är det min tur att bara få vara ego!

Passa på o njut nu!!

Kram Anna

2013-07-04 @ 08:14:57
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Edith och Jag

Inte konstig alls utan väldigt skön reflektion tycker jag. Jag är sällan helt ensam hemma men åh vad jag njuter av de stunderna då de kommer. Tid för bara sig själv är viktigt.
Kram Maria

2013-07-04 @ 19:49:27
URL: http://www.edtihochjag.blogspot.com
Postat av: creando

Tycker inte jag är konstigt. Inte reflektionen och inte att det blir så. :)

2013-07-04 @ 23:36:47
URL: http://creando-kicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0