Eftertanke

Gokväll,
 
 
Den 6 juni 1993 gick min far ur tiden. Således är det idag 20 år sedan han lämnade oss. Nationaldagen är Sveriges dag men för mig också en dag med tid för eftertanke.
Idag har han funnits med mig far min. Han har varit mig extra närvarande. Jag har plockat fram minnenas bank. Den 6 juni 1993 när jag tillsammans med mina syskon och mor lämnade sjukhuset efter att ha tagit farväl,  regnade det och jag tänkte att himlen grät. Min far gick ur tiden på nationaldagen och jag uppskattar att det flaggas just den här dagen. Det känns fint.
 
 
För första gången har jag varit på ett genuint nationaldagsfirande. Hembygdsgården Trostorp i Trosa.
 
 
Spegelbilden avslöjar att valet av klädsel inte blev folkdräkt för min del idag :-)
 
 
Dagens båtbild.
 
Dagens reflektion handlar om att åren går. För 20 år sedan gick min far ur tiden. Han var nyss fyllda 59 år och jag skulle fylla 25 samma månad. Jag var mamma till en liten Malin. Nu är jag snart 45 år och trebarnsmamma. Mycket har hänt under dessa 20 åren. 20 år utan min pappa. Vart tog åren vägen?  Igen slår det mig att tiden går försvinnande fort. Vissa dagar minns man tydligare än andra. Den 6 juni 1993 minns jag och kommer aldrig att glömma. Det var en sorgens dag.
 
Lev väl
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Suss

Blandade känslor för dig denna dag förstår jag! Sorgligt när någon tas ifrån en alldeles för tidigt.
Stor kram till dig, Suss

2013-06-07 @ 00:10:36
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com
Postat av: Prinsessorna på Bellevue

Åhh, så fint du skriver och så sorgligt det måste ha varit och är fortfarande... Fint att de alltid flaggar den här dagen, blir en extra fin dag då...

Kraam
Petronella

Postat av: Tina

Vissa dagar är sådana, de kära finns nära och det känns tydligt. Konstigt men ändå inte....

kramen på dig

2013-06-07 @ 09:52:43
Postat av: majamyra | tired parents and happy kids lives here

Fint men sorligt. Ibland går tiden försvinnande fort! Styrkekram
/Lisa

2013-06-07 @ 13:33:56
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: ulrika

Vad tråkigt att han inte fick vara med längre och dela en massa skoj med er, 59 år är ju en alldeles för tidigt ålder att lämna jordelivet. En bra dag iaf med flaggan i topp på hans årsdagar - det är fint ;)

Kram ullis

2013-06-07 @ 16:48:21
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se
Postat av: tinajo

Ledsamt att han lämnade er så tidigt. :-(

2013-06-07 @ 18:03:10
URL: http://tinajoathome.com/
Postat av: Anonym

Kära Lotta! Din pappa....älskad och saknad. Jag tänker så ofta på det här, hur viktiga våra föräldrar är.
Att mista en förälder tidigt är smärtsamt.

Symboliken med flaggningen är fin och stark.

Saknar dig! Längtar tills vi ses.

KRAM

2013-06-07 @ 20:12:30
Postat av: Jessica

Ja, tiden försvinner verkligen iväg. Fint du skriver, jag är så glad att jag har mina föräldrar kvar så liten får lära känna dom ordentligt. Kan förstå att det var en blandad dag..
Önskar dig en fin helg, kram

2013-06-07 @ 21:50:48
URL: http://www.conceptbyjessica.blogspot.com
Postat av: Edith och Jag

Vilka tänkvärda ord. Nog går tiden fort alltid och det gäller att njuta av det man har.
Kram Maria

2013-06-07 @ 22:13:56
URL: http://www.edtihochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0