Kompisar

Hej på er alla,
 
På midsommardagen åkte alla övernattande gäster hem. Alla utom en :-)
 
 
Halva dagen har detta varit min outfit. Älskar att skrota (hemmavid) i detta ljuvliga plagg. Har en svart hemma och en rosa på landet :-)
 
 
 
 
 
Melkers bästa kompis Max blev kvar hos oss på landet. Till Melkers stora glädje!
 
Vi tog grabbarna med oss ut en sväng med båten. Så mysigt!
 
 
 
 
 
Att åka en tur med båten gör att man blir ett med naturen. Vidare finns det en hel del vackert att se på.
En härlig tur en gråmulen men varm dag.
 

Lilla Ella fick vi med oss på en promenad också. Eller så var det Ella som fick med sig mig och grabbarna :-)
 
 
Dagens båtbild.
 
En fin dag är snart till sin ända. Jag har tillbringat dagen mestadels utomhus och har njutit av att ha en söndag på landet. Njutit av den ljumma vinden som smekt min kind och luftat mitt hår. Njutit av en god bok och av jord under naglarna.
 
Dagens reflektion handlar om kompisskap. Melker och Max. Så fina kompisar, som bröder. Som de har lekt och skrattat och hållit sig sysselsatta. De har också njutit av dagen. De har njutit av varandras sällskap. Det har glatt mig. Det har gjort mig varm om hjärtat. De har blivit stora nu. De klarar sig själva. Behöver inte mitt sällskap. Det räcker att finnas där, mer än så har inte krävts av mig. Annat var det förr, när de var små. Men nu är de stora. Allt är precis som de ska. Max och Melker kompisar för alltid, det tror och hoppas jag. 
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tinajo

Det har varit en fin midsommarhelg - och god mat som vanligt! :-)

2013-06-23 @ 23:15:44
URL: http://tinajoathome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0