Dvala

God morgon på er,
 
(Min fina tavla som jag fick i julklapp hänger nu på väggen) Älskar denna tavla!
 
Tidig nattsvart morgon hemma hos mig. Jag njuter av morgonkaffet, aldrig smakar det så gott som på morgonen. Snart ska jag sparka igång denna tisdag, men först ett litet inlägg.
 
Under hela måndagen hade jag energi, en bra dag helt enkelt. Åkte hem från jobbet med hopp om att unna mig en kväll med avkoppling tillsammans med en bok eller härliga inredningsmagasin.
 
Väl när jag nattat min yngsta son så la jag mig i soffan OCH hamnade i något som kan liknas med en dvala. Jag blev så trött att jag inte orkade skärpa till mig :-)
 
Där låg jag sedan och rörde mig inte ur fläcken förrän det var dags att byta från soffa till säng.
 
Ikväll får jag ha en annan strategi. Jag får lov till att sätta på musik tror jag för att behålla känslan av att vara pigg (hoppas förstås på en likabra dag idag). Musik får det bli!
 
Ett tyst hem kan vara sövande för en utsliten en. Det blev jag varse igår :-)
 
En reflektion från gårdagen är att det är viktigt att sova när kroppen skriker efter att få göra just så. Men tänk så trist livet skulle vara om det blev som för mig igår kväll oftare än någon enstaka gång. Arbeta hela dagen och komma hem och somna i soffan kl. 19.30. Vakna och sedan gå och lägga sig.....trist!
 
Musik, så får det bli ikväll :-)
 
Må så gott

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Kanske det passar att jag tittar över och dricker en kopp kaffe i kväll så håller vi oss pigga :)

2013-03-05 @ 06:39:55
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jag älskar tavlan!!!! Kram till dig kära syster <3

2013-03-05 @ 09:56:42
Postat av: tinajo

Musik är bra! Hörrudu, det är ett tag sedan du läste min blogg va..?! ;-)

2013-03-06 @ 00:16:49
URL: http://tinajoathome.blogspot.se/
Postat av: Hemlängtan

Å, den tavlan är underbar. Visst är den från Bruka?

Visst är det tråkigt att känna sig så trött. Men som du skriver är det nog bra att lyssna på sin kropp också. Jag har mina perioder då jag är så ofantligt trött och inte orkar ta mig till någonting. Det är ju så tråkigt.

Hoppas du får en fin dag idag också!

Kram, Jenny

Svar: Visst kommer tavlan från Bruka :-)
Mammaxtre

2013-03-06 @ 08:44:11
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Postat av: tess

härlig tavla, man behöver bli påmind :) Kram

2013-03-07 @ 15:31:38
URL: http://tess.grevskapet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0