Kropp & Själ

Hallå där,
 
 
Påskris är ett sant vårtecken. Snart så......
 
Dagens reflektion gör jag efter att ha läst en artikel om kropp och själ som gick ut på att vi med åldern blir mer klokare och mer rädda om oss. Och jag tänker att det kan stämma ganska så bra det.  Jag som inte är någon ungdom längre tänker just precis så. Och faktiskt så gorde jag något väldigt välbehövligt och snällt emot mig själv idag. Detta helt i linje med vad som framgår av artikeln om kropp och själ. 
Bra va :-)
 
Må så gott

Kommentarer
Postat av: Helenasenklavardag

Vad gjorde du för något undrar jag direkt, nyfiken som jag är!
Kram helena

Svar: Helena, lite för personligt att redogöra för. Handlar om min strävan att ta han om mig själv och att vara sann mot mig själv.
Mammaxtre

2013-03-06 @ 20:48:35
URL: http://helenasenklavardag.blogspot.com
Postat av: Sirpa

Kom nu ihåg detta och undvik snowracers i djup snö...

Svar: Ja du Sirpa, fasiken vet om jag vågar sätta mig på en snowracer igen. Tror jag avstår :-(
Mammaxtre

2013-03-06 @ 21:35:05
Postat av: Gun

Det lät bra :)
Kram

2013-03-06 @ 22:08:54
Postat av: Jessica

Köpte du väskan??:)

KRAM

Svar: Nej kära syster, jag har inte köpt väskan. Tänker på den varje dag, flera gånger. Men den är på tok för dyr :-)
Mammaxtre

2013-03-06 @ 22:20:29
Postat av: Channal

Älskar våren! Påsken är en kick in mot ljusare o varmare tider och det är det bästa för kropp o själ för mig!

Man vad gjorde du då? Nyfiken Anna!

KRAM Anna

Svar: Sorry Anna, vad jag gjorde behåller jag för mig själv. Det gjorde mig gott dock och jag ska görat igen :-)
Mammaxtre

2013-03-07 @ 07:43:08
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Coolaannna

Det låter riktigt härligt! Fast jag blir ju liiite nyfiken jag med !!!

Och jag tror också på att det är viktigt att ta hand om sig själv och att insikten kommer med åren!

Kram på dig :)

2013-03-07 @ 13:17:24
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: ulrika

Oj vad bra gjort av dig, sånt behöver vi verkligen bli bättre på och jag hoppas du hade det skönt, vad det nu än var du gjorde ;) ....och snart är det Påsk, i år ska jag nog slå till med en massa färgglada fjädrar i huset ;)

Kram ullis

2013-03-07 @ 15:14:48
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se
Postat av: KaosJenny

Låter väldigt klokt... lite som visan vi gå över daggstänkta berg. Var sak har sin tid och att ta igen sig och tänka klokt blir nog viktigare och viktigare ju äldre man blir, helt naturligt... Bra att du gör det i alla fall, vilket sätt du än gör på :-) Kram

2013-03-08 @ 03:19:37
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se
Postat av: creando

Ja, klokare och mer rädd om mig... Men också modigare och mer risktagande. Fast kanske på områden som ändå innebär att man tar hand om sig.... På nåt sätt...?!

Kramar

2013-03-08 @ 09:14:53
Postat av: tinajo

Bra att skämma bort sig själv lite! Ska försöka få böckerna på brevlådan under helgen så du vet.

2013-03-08 @ 10:33:17
URL: http://tinajoathome.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0