Solen

Hej på er alla,
 
 
Idag bjuder jag på en vardagsbild från en njutbar stund ute på min uteplats.
 
En kall med solig dag. Jag klädde mig i min varma jacka. Jag tog med mig en tidning och en kopp kaffe och slog med ned i en stol. Där satt jag och njöt av att få lapa sol. Denna stund i solen gjorde gott. Gjorde att det blev en skön stund trots huvudbry.
 
Dagens reflektion är att jag är glad i min uteplats. Det skall bli trevligt att få forma den med bord, blomlådor och krukor med blomster i. Efter idag vet jag också att det blir möjligt för mig att njuta av solen sittandes just där, den hittar dit, till min uteplats. Man blir ju så glad!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maribella

Härligt!

2013-03-08 @ 17:53:34
URL: http://www.maribellassk.blogspot.com
Postat av: mittilivetochjag

Så härligt! Jag satt ute på altanen igår och njöt av solen. Det är ju så skönt och man börjar tänka på vad man ska fixa i trädgården. Men idag är jag krasslig och har stannat inne trots det fina vädret. Tyvärr!
Ha en skön fredagskväll!

2013-03-08 @ 20:59:27
URL: http://mittilivetochjag.wordpress.com
Postat av: Tina

Härligt att få lite sol på näsan o planera för sommarens uteprojekt. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

2013-03-08 @ 21:25:28
URL: http://home2tiny.blogspot.com
Postat av: Kristina

Hej vännen!
Vilken tur att solen hittat till din uteplats. Finns det ngt bättre än lite go värme mot husväggen och en trött kropp i en skön ute fåtölj.
Jag förstår din trötthet jag känner likadant och då har jag inget trasigt ben bara lite värk.
Tänker på sommaren och allt gott som lite so och värme ger oss. Längtar, längtar så.
Tack för att jag får njuta av din fina vänskap, den betyder massor. Undrar just hur det går med ditt bröllopstal.........
Stor kram Kristina

Svar: Ja du Kristina, det där talet....det fnular jag på varje dag, en mening i taget, en tanke i taget i mitt huvud. Inget på pränt ännu dock :-) Kram
Mammaxtre

2013-03-09 @ 00:43:43
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com
Postat av: Lotta i USA

Det här var bland det finaste jag sett Lotta.

Sol, träskor, känslan av vår, sitta ute.

Jag blir alldeles varm inombords

Och du är underbar och jag är lycklig som har dig som vän!

Kärlek och kramar
Lotta

2013-03-09 @ 02:51:28
Postat av: Gun

Gräset framme :) Ja visst är solen underbar, du gör helt rätt som lapar sol
Kram

2013-03-09 @ 08:45:28
Postat av: Maidi

Även jag har haft premiär på vår ute-plats.. Visserligen med massor av kläder men det är ändå så härligt att kunna sitta ute en stund..

Kram Maidi

2013-03-09 @ 09:41:36
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: a House With A View

Åhh vilka vårvibbar man får av ditt inlägg, ser sååå himla härligt ut!!! Här hos mig skiner solen idag och det är klarblå himmel, ljuvligt:))

Kraaaaaaam aka

2013-03-09 @ 10:04:03
Postat av: tess

härligt! Så mycket vårkänslor! Det behövs, särskilt idag när det snöar och blåser storm här. Så trist!

Kram

2013-03-09 @ 14:53:29
URL: http://tess.grevskapet.com
Postat av: Anonym

Ja nu längtar jag verkligen efter att få göra iordning uteplatsen - vår är täckt av massor med snö fortfarande så det kommer nog att dröja tyvärr.
Kram Jannike

2013-03-09 @ 16:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0