Årstider

God morgon alla,
 
 
Den här årstiden finns det så mycket vackert runtomkring oss. Den här bilden såg jag när jag parkerade bilen hemma på parkeringen. Jag var tvungen att gå hem för att hämta kameran för att fånga det vackra mitt öga sett i bild.
 
Dagen efter så formligen regnade det vita små blad från detta ljuvliga träd. regnet var förvisso vackert men det vackra jag sett på trädet var inte vackert längre.
 
Dagens reflektion är att viss blomning går sannerligen snabbt över. Våren är en fin årstid. Den väcker oss inte bara  till liv efter den långa vintern, den tinar upp oss och den ger oss hopp och en förväntan om sommar och till slut ger den oss sommar. Snart är precis som blomningen vid min parkering också våren slut. Snart har vi sommar. Det gäller att njuta för det går fort nu. Jag är en vän av våra årstider. Tycker om dem alla fyra.
 
Må så gott
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag ser våren som en startsträcka mot en ännu härligare sommar!

kram

2013-05-21 @ 07:27:09
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: Susanne

Vackert!
Det gäller att hänga med så man verkligen hinner njuta allt vackert i naturen..:-)

Ha en fin dag
KRAM

2013-05-21 @ 08:05:00
URL: http://villatretton.blogspot.com
Postat av: Pia - Kakaobönan

Visst går det fort nu. För fort. Önskar man kunde stoppa tiden lite så man hinner med att njuta av allt det vackra i naturen.
Gillar också årstiderna men tycker att sommaren kunde vara lite längre och vintern lite kortare.
Så du kände igen mig på bloggdagen! Kul!
Jag bor ju inte så långt ifrån ditt älskade Trosa. Jag bor i Mölnbo om du vet var det är?
Ha det gott!
Kram Pia

2013-05-21 @ 09:59:55
URL: http://kakaobonan67.wordpress.com
Postat av: Kristina

Jag tycker också om våra årstider. Tänk om vi alltid hade vår eller om vi aldrig fick uppleva hösten.
Gilla läget är allt bra ibland
Kram ❤

2013-05-21 @ 22:20:26
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0