En oas

Hej alla,
 
Ibland händer det sig att jag får en möjlighet till en stund för mig själv. Det händer inte ofta  varför jag när jag väl får möjlighet väljer att förvalta tiden väl.
 
För lite sedan fick jag en kväll för mig själv. Fri att göra vad jag ville. Inget krav om att åka hem för att hämta på fritids, laga mat, läxläsning och natta. Den kvällen valde jag istället för att åka hem direkt efter jobbet att åka till ett ställe, en oas nära mig. Jag åkte till Zetas handelsträdgård i Segeltorp, Stockholm
 
 
På Zetas flanerade jag runt i min egen takt. Självklart med kameran kring min hals :-)
 
 
Jag blev störtförälskad i både det ena och det andra. Så mycket fint samlat på ett och samma ställe.
 
 
På Zetas finns vackra blommor att njuta av precis överallt. Jag fotade och jag njöt.
 
 
Som sagt, så mycket fint finns där att antingen köpa med sig hem eller till någon annan eller att bara låta sig inspireras av.
 
 
Detta är så vackert att jag smäller av en smula.
 
 
Victoria Skoglund som äger och driver denna underbara oas fanns på plats. Här fotar hon för ett inlägg på sitt instagram :-) Kände mig som en paparazzi, inte helt bekvämt ska erkännas.
 
En reflektion jag gör efter detta besök är att det är trevligt med ställen där man känner sig välkommen fastän man inte har för avsikt att handla något. På Zetas känner jag mig välkommen fastän jag går omkring med min kamera och fotar. Fastän jag endast är där för att låta mig insupas av atmosfären. Detta tror jag är ett vinnande koncept. Alla är välkomna.
 
Må så gott
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tinajo

Det är härligt med handelsträdgårdar, jag kan gå där hur länge som helst!

2013-05-29 @ 22:29:30
URL: http://tinajoathome.com/
Postat av: dianasdrömmar

Älskar Zetas så mysigt kram Diana

2013-05-30 @ 09:55:21
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se
Postat av: A House With A View

Jamen VARFÖR har inte jag besökt Zetas, det verkar ju vara en såååå himla mysig handelsträdgård!! Och dina bilder gör mig ännu mer övertygad!!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

2013-05-30 @ 18:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0