Kalasinbjudan

Hallå där,
 
Det är måndag kväll och jag har kvällssol hos mig. Jag finner det alldeles underbart att kvällarna blir ljusare och ljusare.
 
 
Igår var jag med sällskap och fikade inne i Trosa. Vid ytterdörren till cafét fanns denna vädjan att läsa sig till. En stor fin skylt......
 
 
Vädret var underbart så vi slog oss ned vid ett bord utomhus. Snart satt någon vid grannbordet och stirrade på mig......
 
 
Efter en stunds stirrande tog han väl för sig av det som någon lämnat kvar på bordet. Kanske någon missade skylten med vädjan om att.......
 
Men jag klagar inte för jag fick fota min svarta vän här i bild. Och han klagar inte heller för han, han flög mätt därifrån. Det är jag säker på.
 
Dagens reflektion handlar om en kalasinbjudan och värdet av att få en sådan. Ikväll ringde det på dörren och utanför stod en klasskompis till Melker. Han kom förbi för att överlämna en kalasinbjudan. Melker började i sin klass efter jullovet och kände då ingen. Han har fått börja från noll när det gäller kompisar. Så idag när han tog emot inbjudan till 8 års kalas då var det på sin plats att gratulera Melker. Jag är så jätte glad över att han har skaffat sig kompisar och att han blev bjuden på kalas. Yes!
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Channal

Ja vad roligt att han blev bjuden! Det betyder så mkt att få vara en i gänget! Han är så ung så det går säkert fort att komma in i gemenskapen!

Roliga bilder... men de är snyltgäster! Fast kajer de är ju hungriga de också!

KRAM!! Anna

2013-05-06 @ 23:18:43
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0