Må-bra-dag

Hej alla,
 
Vilken söndag jag fick! En-må-bra-dag med en verkan som balsam för själen.
 
 
 
På landet njuter jag av alla blommor som blommar. Färgklickar som jag uppskattar.
 
 
Badkungen i familjen tog sig årets första dopp från badbryggan. På ytan visade termometern enligt uppgift 15 kalla grader. Kalla grader stoppade inte sonen min :-)
 
 
När regnet kom på eftermiddagen lade jag mig i svärmors loungemöbler, vilka är under tak, och njöt av en mycket bra bok. Jag kikade upp emellanåt och njöt av utsikten och av förbipasserande båtar. Avkoppling på hög nivå. Så välkommet och så välbehövligt.
 
 
Svärmors Ella är allas vår kelgris. Hon gillar maskrosor hon också :-)
 
 
Dagens spegelbild. Slarvigt uppsatt hår och osminkad. Så skönt!
 
 
Dagens båtbild.
 
En underbar varm dag på landet. En dag som ger kraft inför arbetsveckan som ni väntar. Tack, tack, tack!
 
En reflektion från gårdagen handlar om att jag märkte att jag drog ut på att åka hem från landet. Trivs så bra och mår så gott där. Vill liksom inte att helgen ska ta slut.  Men, när jag väl kom hem till lägenheten så känner jag sådan glädje över att komma hem. Trivs så jättebra hemma också. Jag har således fått det bästa av två världar denna helg.
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: tinajo

Åh hjälp - det var tufft med ett bad, jag är en sådan badkruka att jag nästan aldrig badar i Sverige, haha! :-)

2013-05-20 @ 08:16:37
URL: http://tinajoathome.com/
Postat av: Camilla

Härligt med ett sånt ställe där man kan ladda batterierna.
Men att bada? Nähä, det får nog bli i augusti eller så. Hua, så kallt!
Hoppas att du får en bra vecka.
Kram

2013-05-20 @ 09:47:18
URL: http://alltoingeting.blogspot.com
Postat av: Design by Tornblad

Så vackra bilder. Visst är det skönt att åka bort. Även om man trivs där man bor så är det alltid lite nyttigt att byta miljö.

Kkkkkkallt med 15 grader. Det är jag för gammal för att palla haha :-).
Kram Malin

2013-05-20 @ 17:26:17
URL: http://designbytornblad.se/blogg/
Postat av: Bakom dörr nr. 11

Skönt att bara få vara ibland utan en massa måsten.
15 grader, hua får nog vara ett antal grader mer om jag ska bada :)
Ha det gott.
Kram Pia

2013-05-20 @ 19:46:23
URL: http://piajohansson72.blogspot.se/
Postat av: Tina

Wow vilken modig son du har, här krävs det bra mycket varmare vatten om jag ska doppa tårna. Vilken soft o skön helg du haft, att bara vara behöver man verkligen ibland. Kramisar Tina

2013-05-20 @ 22:50:07
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0