Stora bloggdagen

 Hallå där,
 
 
I lördags var jag och min dotter på den stora bloggdagen. Det var lite nervöst ska jag erkänna. 130 kvinnor på plats, de flesta bloggerskor. Några av dem på plats kände jag igen eftersom jag följer deras bloggar och några av dem min. Några som jag följer och visste var på plats, hittade jag inte.
 
Mellan föreställningarna fanns det möjlighet till mingel. Men ärligt talat, det var svårt. Svårt att ta sig modet att gå fram och hälsa. Konstig situation må jag säga. Några ville jag verkligen hälsa på och gjorde så också. Andra tänkte jag hälsa på innan jag gick hem för dagen, men fann dem inte. Några var jag på väg fram till men de såg så upptagna ut och jag ville inte störa. Någon kom fram till mig också, ska tilläggas :-)
 
Det var många bloggerskor i en och samma lokal. Fina, duktiga, kreativa och jösses så snygga kvinnor. Det var trevligt att få vara en del av detta. Nästa gång, jag hoppas nämligen på en nästa gång. Nästa gång då skall jag vara med både dag- och kväll. Då får man tid och möjlighet att mötas på riktigt och inte bara en snabbis i en paus.
 
Jag tog med mig en hel del klokt när dagen var slut. Bland annat att man kan nå sina mål. Det kanske tar tid men så länge man är vid liv är det inte för sent. Och det där med att våga, hur svårt kan det vara :-)
 
 
 
 
Jag gick ifrån bloggdagen som en vinnare. Inte bara fick jag energi av att prata med- och ha sett en massa fina bloggerskor. Jag vann nämligen både en fin kudde samt ett fint förkläde av märket Åre snöflinga. Både kudden och förklädet passar hur bra som helst hemma hos mig. Turen var på min sida.
 
Lite besviken var jag allt på mig själv när dagen fick sitt slut. Hade så gärna velat hälsa på så många fler. Det kändes bara så himla framfusigt.....det var en knepig situation. Men jag ångrar mig :-(
 
Dagens reflektion handlar om känslan av att inte riktigt hinna med. Jag vill så mycket men hinner inte. Men jag vill hinna...
 
Må så gott kära bloggerskor och alla ni andra

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag kan förstå din känsla. Jag tycker det var tufft gjort av dig att åka dit, jag vågade inte det. Jag kan tycka att det blir lite läskigt när det blir mycket folk och när man inte känner någon in real life. Men det verkar som att ni hade en riktigt bra dag, om det blir en nästa gång kanska jag tar modet till mig vara med :).

Må så gott! Kram Jennifer

2013-05-07 @ 21:25:25
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com
Postat av: Titta in hos Thess

Jaa visst ar det en underbar dag :)))))
Den kommer att finnas kvar i hjärtat länge.
Vilka fina vinster du knep ;)

Kram Thess

2013-05-07 @ 21:31:37
URL: http://tittainhosthess.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Jag är inte blyg men tror att jag skulle ha svårt för minglet du var på. Fina vinster, förklädet hade jag klarat mig utan men kudden var ju toksnygg!

Kram på dig!

2013-05-07 @ 21:37:31
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Channal

Förstår känslan... kände igen mig! 130 kvinnor, snabba pauser! Många intryck! Flera som redan kände varandra! jag kände mig trygg eftersom jag redan hade träffat sex av dem sedan tidigare! Vi får hoppas på en nästa gång... så det blir en kväll också!

Jag kände igen dig o kom fram o sa hej =)

Fina vinster du fick!

KRAM Anna

2013-05-07 @ 21:57:20
URL: http://annasinspiration.blogspot.com/
Postat av: Tina

Grattis till fina vinster. Hade så gärna pratat o kramat dig IRL men förhoppningsvis kommer det fler tillfällen. Kramisar Tina

2013-05-07 @ 22:29:11
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Åsorna

Jag(Lill-Åsa), har också lite jobbigt med det där med mingel, men jag jobbar på det, hur svårt kan det vara ;). Hoppas du kan vara med även på kvällen nästa gång. Mysig tillställning och fina vinster till en fin bloggerska.

2013-05-08 @ 02:35:36
Postat av: PIAZZAN

Har varit iväg på en hel del event själv och det är väl som de sa i Lördags..det går att göra saker även om man är rädd...*ler..men jag kände mig som du ..men sen brukar jag tänkte ..nu eller aldrig..och eftersom jag inte visar mig på bloggen så kändes det dom det var mer upp till mig att ta steget ..men det blir alltid en märklig känsla,man känner personen men ändå inte.

Kram
Pernilla

2013-05-08 @ 12:09:12
URL: http://www.piazzan.blogspot.com
Postat av: tinajo

Förstår dig, det är ju inte en helt naturlig situation - men det blev ju positivt ändå! :-)

2013-05-08 @ 18:13:26
URL: http://tinajoathome.com/
Postat av: Pernilla

Jag förstår precis vad du menar. Hade jag varit med hade jag säkert inte vågat prata med en enda. Det kan kännas som om man känner varann ganska väl genom bloggen, men i verkligen blir det en annan sak... Varför vet jag inte, alla är säkert lika trevliga på riktigt som de verkar i bloggen!
Men du var ju där i alla fall och hade kul! OCH vann fina vinster:)

Kram Pernilla

2013-05-08 @ 19:41:54
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.se
Postat av: Åsa!

Åh så väl jag känner igen mig i det att vilja, men inte hinna. Jag förstår inte hur en del människor kan lyckas med att inte ha något att göra!

2013-05-08 @ 20:49:49
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: KaosJenny

Mysigt med Bloggdag men jag förstår att det var svårt. Och stora förväntningar också förstås. Men kul att det var givande de träffar du hade... Man får göra som vanligt (framförallt nu i maj) glädjas åt det man hinner. Du får säkert en chans till nästa år kram

2013-05-09 @ 00:51:03
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se
Postat av: helenasenklavardag

Men att du inte kom fram! Hade gärna kramat om dig, men som sagt det var så himla många människor och eftersom de flesta kände igen mitt ansikte var det många som kom fram och sa hej, så jag hann aldrig kolla runt och höra vilka alla andra var!
Men hoppas det blir fler gånger, det var ju väldigt kul, men alldeles för kort!
Kram Helena

2013-05-10 @ 01:53:30
URL: http://www.helenasenklavardag.blogspot.com
Postat av: Victoria - Elvira Spekulerar

Förstår precis din känsla, jag har också svårt för att gå fram till personer jag inte känner så bra och börja prata. Men det var ändå lättare än jag trodde och nervositeten försvann vartefter, fast man hinner ju inte på långa vägar prata med alla man vill när det är så många. Vi ses nästa gång hoppas jag.

Kram Victoria

2013-05-10 @ 13:33:36
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: tess

Nästa gång hoppas jag kunna vara med, fortfarande lite "sur" över att jag missade tillfället.
Var däremot på en annan nätverksträff häromdagen med samma upplägg. Och jag håller med dig, även om det är tid för mingel och meningen att man ska så är det väldigt svårt. Vi får slå oss ihop nästa gång :)
Kram

2013-05-12 @ 07:05:50
URL: http://tess.grevskapet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0