Ung och gammal

Hej alla ni som brukar hitta hit och Hej alla ni som precis har hittat hit!
 
Lördag och vi har halvtid. Halva helgen kvar och det känns toppen! 
 
 
Loppis i Trosa har det varit idag och min yngsta son hade ett eget bord. Han var en rik gosse när vi åkte hem.
 
 
 
På loppisen fanns en hel del bra grejer och en hel del .....(skit). Ärligt talat, slitna skor, vem köper det?
 
 
Yngsta sonen överaskades med en ny leksak idag, det vet ni som följer mig på Instagram.
 
 
När något är lite läskigt kan det vara bra med publik i form av en farmor (min svärmor) och hennes systrar, då blir man liksom lite modigare :-)
 
 
Dagens båtbild
 
 
 
Dagens reflektion handlar om det faktum att jag är både en ung och en gammal mamma på en och samma gång.
 
För mina äldsta barn är jag en ung mamma och för min yngsta son är jag en gammal mamma. Jag var ung när jag fick de äldsta och äldre när jag fick min yngste. Enkel mattematik.
 
Jag är ingen bullmamma. Inte heller är jag en pysselmamma. Någon matmamma är jag tyvärr inte heller, mat får mina barn förstås, men här finns mer att önska. Tycker inte det är roligt att laga mat, kan det inte....
 
MEN jag är en mamma som åker snowracer och skulle inte tveka att göra så igen trots frakturen jag drog på mig under det senaste åket och jag är en mamma som inte tvekar att visa hur man gör när man kör en motorcykel av det mindre slaget, fastän jag aldrig gjort det förut.
 
Och då slår det mig att jag må vara en äldre mamma till min yngsta men jag gör mitt bästa för att inte vara för gammal och om jag får säga det själv så gör jag det ganska bra :-)
 
Och, jag kan meddela er alla att det var så roligt att köra. Galet roligt faktiskt :-)
 
Må så gott
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Businessmannen tjänade alltså storkovan idag! Kul!!

kramen

2013-05-11 @ 20:43:34
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: JUNITJEJ

Svar: För min del är Femmanhuset inget måste. Lite tråkigt är det allt, men det är smidigt att det det finns så många butiker under ett och samma tak.

2013-05-11 @ 21:03:58
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Min plats i solen

Du är världens bästa mamma till dina barn Lotta. Oavsett ålder. Och jag vet att dina barn älskar dig för att du är precis den du är och för att du älskar dem alla villkorslöst. Du är du och du är good enough. På alla sätt och vis. Glöm inte bort det.

Roligt med loppis och jag kan tänka mig att det var en glad Melker som gick hem med sköna pengar på fickan. :)

Tack snälla Lotta för fina ord om min blogg. Du är en pärla!♥ Och självklart kommer jag att berätta mer om min bok längre fram. Lovar! :)

Ha en fortsatt fin helg vännen!

Kram Lotta

2013-05-11 @ 23:28:58
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: tess

Jag var en äldre mamma redan med första, men det ska man inte låta hindra sig! Jag blir ofta lite ledbruten efter diverse lekar och äventyr. Men ändå, så värt det!
Kram

2013-05-12 @ 07:09:31
URL: http://tess.grevskapet.com
Postat av: Jennifer

Vilken bra lördag ni hade, härliga bilder!

Och vilken present, jag kan tänka mig att han blev helnöjd. Jag gillar dina reflektioner. Vi är ju alla olika och gillar att göra olika saker men du kommer alltid att vara dina barns bästa mamma!
Ha en fin söndag! Kram Jennifer

2013-05-12 @ 07:12:34
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com
Postat av: dianasdrömmar

Man kan ju inte vara bra på allt :) och att ha en mamma somkör båge och snowracer är inte dumt alls..;) kram Diana

2013-05-12 @ 07:58:52
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se
Postat av: Nilla

En sådan mamma måste ju vara toppen att ha!!! Gillar dina reflektioner! kramar Nilla

2013-05-12 @ 08:10:24
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: Susanne

Åh så mysigt ni ser ut att ha haft det..:-)
Kul att ha en storsäljare i familjen, det gäller att börja i tid!

Önskar dig en fin söndag
Kram Susanne

2013-05-12 @ 15:37:32
URL: http://villatretton.blogspot.com
Postat av: Design by Tornblad

Låter som ni haft en toppendag! Tycker du verkar vara en fantastisk mamma. Tror inte man blir bättre förälder bara för att man bakar bullar och pysslar. Att visa kärlek och bry sig om sina barn måste ju vara det viktigaste.
Tycker du verkar vara en cool mamma som gillar fart och fläkt :-)

Kram Malin

2013-05-12 @ 20:27:35
URL: http://designbytornblad.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0