Lyst med min frånvaro

Hej igen,
 
Jag har lyst med min frånvaro på bloggen. Har liksom inga bilder att visa och egentligen ingenting att dela med mig av.
 
I veckan har jag bott på ett slott men ändå längtat hem till mina grabbar.
 
Jag har en barnfrikväll gått på bio med min fina vän Marie KJ. Vi såg "Mig äger ingen". Som det alkoholistbarn jag är har jag min egen historia som jag bär med mig, men vissa sekvenser i filmen kunde jag relatera till, varför filmen blev som någon form av terapi för mig. En mycket bra film!
 
Jag har en annan barnfrikväll jobbat över. Valt att gå hem senare än vanligt från jobbet för att jobba undan.
 
Två morgnar har jag gått på sjukgymnastik också. Jag har avverkat mina 600 meters löpning med gott resultat varför jag får öka till 800 meter nästa gång. Så glad över det!
 
Jag har unnat mig ny tränings bh och träningströja har jag också gjort. Det räcker liksom inte med ett par, vilket känns jättebra. Betyder ju faktisk att jag kommit igång med träningen ordentligt nu.
 
Ja som ni märker, inte så mycket att förmedla men har nu gjort det ändå :-)
 
Dagens reflektion handlar om känslan av att känna att träningen ger resultat. Jag känner i min kropp att jag fått muskler jag inte hade förut, att jag blivit starkare, att jag fått en bättre balans och att min hållning är bättre än på många år. Jag är så glad över att jag hamnade hos rätt sjukgymnast.
 
Må så gott alla rara
 
 

Kommentarer
Postat av: Ekenäsliv

Du har massor att förmedla tycker jag...
Va rädd om dig o ha en fin helg!
Kram Anna

2013-11-21 @ 21:27:30
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: KaosJenny

Det är ju du som är drottningen på bloggen och bestämmer vad o om du ska förmedla.. Kul att du börjat träna. Kram

2013-11-21 @ 22:05:33
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se
Postat av: anna

Håller med föregående talare, jag tycker du förmedlar massor med tänkbart. Jag är också ett a-barn, kanske skulle se den där filmen då...

Va skönt att du får och kan röra på dig, bara det gör ju så mycket.

KRAM

2013-11-22 @ 14:21:30
URL: http://www.ettseptemberbarn.blogspot.se
Postat av: Nilla

Tycker du har massor av intressant att förmedla! Nu blev jag tex väldigt peppad att fortsätta träningen för den känslan du beskriver vill jag uppnå. Kram Nilla

2013-11-22 @ 15:32:04
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: Maidi

Jag går 30 minuter på gåbandet här hemma varje dag och det tycker jag känns otroligt skönt.. Motståndet höjer jag undan för undan för man känner ju att man blir starkare..

Kram Maidi

2013-11-23 @ 12:30:44
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: helenas enkla vardag

Snälla nån, det var ju en hel del att förmedla, men det är ju du som känner vad du vill skriva, så ibland kanske det inte känns som man har något att skriva om, fast det egentligen finns massor.
Kram Helena

2013-11-23 @ 13:27:46
URL: http://www.helenasenklavardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0