Tuffa tider

God morgon,
 
 
Det råder tuffa tider.
 
Jag älskar att blogga, det ger mig så otroligt mycket! Ni som kikar in här och alla er som jag följer, ger mig så mycket. Ni som lämnar kommentarer och er som jag kommenterar hos, det ger mig så mycket.
 
Men
 
I tuffa tider då hamnar fokus någon annanstans och det finns inget att skriva fastän jag egentligen har massor att skriva och berätta om.
 
Eftersom
 
Jag väljer att bjuda på mig själv sådär lagom i denna blogg,  väljer bort att vara alltför privat. Det finns därför sådant som jag aldrig skulle skriva om.
 
Därför
 
Livet just nu gör att jag bara inte klarat/klarar av att skriva om härliga saker, som också händer i mitt liv förstås. Att sätta sig vad datorn och skriva om en härlig tjejmiddag hos min dotter när hon fyllde år eller att Linas matkasse har gett oss ett riktigt lyft här hemma i vårat kök eller om min fina 18 årige son som står där trofast, stabilt och kärleksfullt vid min sida eller om min 8 åring som med sin underbara humor får sin mamma att skratta eller om vänner och syskon och familj som visar att de bryr sig om eller om min yngsta sons pappa, som visade handlingskraft och såg till att något riktigt jävla tråkigt fick klarhet.
 
När
 
Det är  tuffa tider och det bara blir för mycket. Då har det visat sig att jag inte klarar av att blogga om armband, vackra blommor som jag unnat mig själv eller om en bra bok jag läst..... och så vidare.
 
Vill
 
Jag vill dock göra så snart igen. Men nu måste fokus vara någon annanstans ett litet tag till.
 
Dagens reflektion handlar om att man ibland inte styr över sitt eget liv. Det sägs att vi styr våra egna liv, men jag vet med besked att andra människors beslut och handlingar kan göra så att man får svårigheter i livet. Svårigheter man inte styr över själv och som man önskade att man var förutan.
 
 
 
Må så gott
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Suss

Förstår att det inte är fokus på bloggen när läget är så. Hoppas att allt löser sig för dig/er!
Många kramar Suss

2013-10-08 @ 06:44:00
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Jo, så är det sannerligen. Mina tankar finns hos dig ♥

2013-10-08 @ 07:55:54
URL: http://systermarie.blogspot.se
Postat av: LiteAvLinda

Jag gjorde också en jättelång paus när jag kände att det var jobbigt och inte ville blotta mig om det, samt skydda alla runt mig. Helt förståligt! Varm kram till dig!

2013-10-08 @ 08:09:03
Postat av: alegni

I hear you, sister! Jag om någon vet hur mycket andra människors förehavanden och beslut kan ställa till det för dig. Jag har sovit dåligt i två års tid p.g.a. just sådant. Nu försöker jag lära mig att förtränga alla tankar som dyker upp när man mest behöver vila, och faktiskt så tror jag att jag håller på att lära mig det.
Skickar en stor styrkekram!

2013-10-08 @ 09:31:30
URL: http://alegniinoffice.blogspot.fi
Postat av: Tess

precis, så är det. Därför min blogg lidit bloggtorka en längre tid. Jag hoppas livet löser sig. Och tills dess. Så finns vi här. Det vet du.
Mina bästa tankar till dig och många kramar

2013-10-08 @ 10:42:39
URL: http://tess.grevskapet.com
Postat av: Lollo

Vad skönt att höra, att jag inte är ensam...
Tänker på dig & jo att det vänder för oss alla dig & mig samt alla vi känner som har det tufft.
Varm kram Lollo

2013-10-08 @ 20:21:49
Postat av: Ekenäsliv

Va rädd om dig!
Kram Anna

2013-10-08 @ 21:44:24
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: Åsa E R

Stora styrkekramar från oss båda Åsor

2013-10-09 @ 00:58:25
URL: http://pingvinfamiljen.blogspot.com
Postat av: Maidi

Hoppas att allt runt dig löser sig på allra bästa sätt..

Kram Maidi

2013-10-09 @ 08:50:18
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Channal

Fina Lotta! Kan känna igen mig... ibland får bloggen vila... sen kommer man tillbaks.

Jag blir alltid så glad för dina kommentarer och jag gillar verkligen din blogg. Den känns genuint äkta... och du tar så fina bilder!

KRAMAROM Anna

2013-10-09 @ 14:02:00
URL: http://annasinspiration.blogspot.com/
Postat av: Gun

Åh fina Lotta. Ja du har och gör helt rätt. Nä inte styr vi över allt i våra liv. Så klart man då har mindre energi och så klart ska vi få lägga den där den mest behövs. Som skylten på planet- ge dig själv syre innan du hjälper nån annan.
Stor kram till dig <3

2013-10-11 @ 20:39:21
Postat av: Bella

När andra människors beslut och agerande påverkar en är det allt annat än lätt att få ordning på tankar, sömn och orken. Utan att veta mer än att livet är tufft för dig just nu vill jag ge dig en stor styrkekram med önskan om att saker och ting löser sig till det bättre inom kort...

Var rädd om dig och låt dina nära o kära finnas nära och hjälpa dig på de sätt du behöver det...

Kraaaam Bella

2013-10-11 @ 21:16:56
URL: http://www.bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Annika

Kramar!
Ibland är det bara så att bloggen får förpassas lite.
Värme och styrka.

2013-10-11 @ 23:24:31
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0