Välbehövligt

Hej på er alla,

Idag är det söndag men låt mig få ägna inlägget åt lördagen.

Södermalm igår

Inledde min lördag med städning. Städa en lördag är ju urtrist! Har bara mig själv att skylla på, medveten om det. Härlig känsla dock, att ha ett nystädat hem.

Planen för dagen var att tillsammans med den yngste mannen i mitt liv ta tåget in till stan (Stockholm). Vi skulle promenera lite, jag skulle fota. Vi skulle kika i affärer och vi skulle äta lunch och umgås med sönernas gudmor hos våra döttrar, på deras jobb.

Väl i Stockholm stod det snart klart att vädret inte var promenadvänligt. Gummistövlar hade vi inga med oss. Inte heller fanns det roddbåt med åror att tillgå. Fy sjutton så blaskiga gatorna var!

Men vad gjorde väl det att promenader och fotograferandet fick strykas från agendan.... det gjorde ingenting kan jag meddela.

 Att sitta på tjejernas jobb (med fint sällskap) och babbla, äta gott och dricka latte, det var jättemysigt. Där blev vi kvar i många timmar. Som en bonus kom min äldsta son och min svärson också dit. Och vi fick skjuts hem....det var skönt.

Det här inlägget är förmodligen helt ointressant men det var en fin dag och jag har en reflektion att redogöra för :-)

Dagens reflektion handlar om vila. Efter en tuff arbetsvecka var det så himla mysigt att bara sitta ned (i flera timmar)och bara umgås. 

Så välbehövlig vila och så skönt att få tanka energi.

Må så gott


Kommentarer
Postat av: Suss

Härlig avkoppling att bara umgås med nära o kära. Kram Suss

2015-02-01 @ 19:06:10
URL: http://www.hemmapasjuan.blogspot.com
Postat av: LiteAvLinda

Vad härligt!! Jag skulle verkligen behöva vila... sen kanske!? Kram

2015-02-02 @ 20:10:44
Postat av: The Place To Be

Låter som ni gjorde det bästa utifrån vädrets förutsättningar! Mysigt mysigt!

Ps tack för tips om ring!
Kram Malin

2015-02-03 @ 13:43:20
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: Ninelin

Vila är ett måste mitt i allt ;-)

Kram N

2015-02-03 @ 15:38:16
URL: http://ninelin.blogg.se/
Postat av: mittgodastefinaste

Viktigt att finna ut sätt där man vet att man tankar energi och vilar!

Kram Jenny

2015-02-03 @ 20:31:13
URL: http://mittgodastefinaste.blogspot.se/
Postat av: Jennifer

Ja nog lät det som att det blev en riktigt bra dag.

Vill tacka för din fina kommentar hos mig.
Kram Jennifer

2015-02-03 @ 22:36:16
URL: http://wwwmittlivsomjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0