Fruktansvärt (bra)

Hej och godmorgon alla rara,

Som ni kanske har listat ut så läser jag mig igenom stor del av dag. Jag plöjer bok efter bok, varför också dagens inlägg blir ett dagens boktips. 

Möjligen har de flesta av er redan läst boken som jag ska tipsa om. Men kanske finns det någon som måste få veta....att denna bok är fruktansvärt (bra)!


Den här boken är en läsupplevelse. Den drabbar mig och plötsligt är jag så närvarande att jag känner smärta och sorg och oro och ett stort lidande. Som läsare bjuds man in att få följa flera generationer av en släkt. Deras väg den kantas av den ena svårigheten efter den andra i ett Palestina som Israel tar makten över. Himmel och mest helvete. En gripande historia med mycket styrka och en oerhörd kärlek till de sina.  Detta är ingen feelgood bok. Den handlar om att förstå sin historia och att finnas för varandra fastän man inte är tillsammans.  

För er som känner mig så kan jag meddela att ögonen inte bara vattnades när jag läste denna bok. Det rann tårar, i en strid ström. Jösses vilken bok!

Dagens reflektion är att det inte gick annat än att tänka på hur det är ställt i Syrien när man läser denna bok. Tänk så bra vi har det!

Må så gott

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller fortfarande i Palestina ❤️

2015-03-20 @ 13:57:38
Postat av: Inredning och guldkanter

Ja det tänker jag ofta på, vi har det otroligt bra och det är så fruktansvärt att alla inte kan få ha det bra egentligen. Jag skulle vilja hitta en bra fängslande bok men för sorglig orkar jag inte läsa nu tror jag. Kram Pernilla

2015-03-21 @ 20:04:16
URL: http://inredningochguldkanter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0