Här och nu

Hej alla,

För tillfället har jag på ett sätt blivit fattig på tid men på ett annat sätt blivit rik på läs-tid.

Efter som jag är rik på läs-tid så passar jag på att läsa.

Snart ska jag tipsa er om en bok som handlar om att bli hel igen efter att ha gått sönder. Det är en sann berättelse.  Men boken  jag ska tipsa er om idag handlar om samma sak fast ändå inte. 


Detta är en lättsam bok om kärleks- och vänskaps relationer. Jag tycker om böcker som ger mig något. Den här boken handlar om att vilja leva sitt eget liv på ett bättre sätt. Den handlar om att välja bort det som varit och att försöka låta bli att grubbla ( för mycket) på det som eventuellt komma skall. Allt vi vet är här och nu. Det är livet.

Dagens reflektion är att jag gillar böcker av detta slag och att jag också förstår varför. Livet består av olika faser och jag är på rätt väg.

Må så gott

Kommentarer
Postat av: dianasdrömmar

Tak för tipset kram Diana

2015-03-16 @ 09:04:24
URL: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/
Postat av: Mia

Ska kolla närmre på detta... :)

2015-03-16 @ 09:10:26
URL: http://finastemattan.blogspot.se/
Postat av: Kristina

Farmor ❤️❤️❤️❤️❤️ Så avundsjuk jag blir. Haha Hugo är ju bara 18 så det får vänta men känslan Lotta. Är säker på att du blir den bästa. Jag har lästa alla Lucy Dillons böcker. Mysiga och lättlästa med mycket tänkvärt. Nu läser jag Åsa Hellberg Toscana tur och retur. Har även läst hennes böcker om Sonja. Så bra, fast visst var det du som tipsade eller??
I dag är jag hemma med världens huvudvärk, det blev nog lite mycket av det goda i helgen med massor av intryck och sena kvällar. Suck!!! Men solen skiner och utanför mitt fönster lyser det gott av alla vår blommor. Ha det bäst fina du. Farmor ❤️❤️

Svar: Det stämmer bra, de böckerna tipsade jag om :-)
Mammaxtre

2015-03-16 @ 11:56:29
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.se
Postat av: Lena - gott för själen

Jag är lite dålig på det där med att leva i nuet. Hamnar ibland i grubblerier. Vill liksom lära mig nåt av det som hänt för att förhindra att det blir så igen. Borde nog träna på att släppa taget lite tidigare.

Mysigt med baby shower. Men precis, tiderna förändras!

Haha, vilken utmaning förresten, spela golf i storm!

Kram Lena

2015-03-16 @ 12:33:36
URL: http://gottforsjalen.se
Postat av: The Place To Be

Låter som både denna bok och den du snart ska tipsa om är något för mig. Jag gillar såna böcker. Just nu har jag lite svårt att läsa "bara" skönlitteratur.

Kram Malin

2015-03-16 @ 16:40:37
URL: http://theplacetobe.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0