Sälen dag 2

'

Efter fyrtio år fyllda är det bra att stretcha innan det bär av till skidbacken. Första året vi känt behov av att stretcha kan jag meddela, MEN vi börjar bli gamla nu....




Idag har vi åkt skidor i Lindvallen. Så härlig skidåkning i underbara backar. 13 minus, sol och vindstilla. Kan knappt bli bättre. Tror inte att vi tidigare år har haft en så här fin dag. Lagom med folk i backarna och inga liftköer, vi är  nöjda. Om Karren varit med  oss hade hon också njutit av denna dag i backen.



Liften upp igen



Malin undrade om det fanns någon bild på mig i bloggen. Här kommer en bild på mamma Malin :-))
Varje år känner jag mig som en nybörjare. Detta år kändes det dock bättre. Det är bara såå roligt att åka utför. Trots att jag är på nivån att endast ta mig ner är jag ändå inte sämst åkare i backen, finns alltid "riktiga" nybörjare i backen :-)) Det finns dock ett problem som jag skäms för men ändå vågar erkänna. Jag kan inte åka ankarlift, kan fasiken inte ta mig ifrån den utan att ramla eller fastna. Detta är ett problem för mig då det blir ett hinder. Vad beror då detta på, kan det vara att min rumpa är för bred eller att jag är rädd för  själva momentet att komma av? Detta har vi diskuterat under middagen och kommit fram till att jag inte vet hur man ska göra helt enkelt :-))



Kvällens förrätt: ugnsgratinerad Chevretoast


Kvällens varmrätt: Kräftstjärtspasta med gremolata.

Nu måste jag sluta blogga för det är utgång som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0