Bra upplägg

Hej på er denna första dag på år 2010!

Gårdagen ägnades mestadels åt att STÄDA och att förbereda inför kvällens middagsbjudning. Att städa tog tid men vad jag är glad över att det nu är rent, och mer ordning & reda här hemma. Läsare av denna blogg vet att det renoveras här hemma. Ni vet att mitt favoritrum "vardagsrummet" har sett ut som en byggarbetsplats länge och väl. Nu äntligen har jag (åtminstone) till viss del fått rummet åter. Känner mig alldeles lycklig över detta!



Dessa gossar tillbringade hela dagen & hela kvällen tillsammans. På bilden övar de inför " Melker och Max Show".



Nyår har vi firat tillsammans med familjen Westberg. Första gången vi hade middagsgäster hemma, inomhus, sedan renoveringen av köket påbörjades. Efter att köket blev klart påbörjades renovering av duschutrymmet. Detta har inneburit att det inte varit möjligt för oss att ha gäster hemma. Men nu kan vi ha gäster hemma igen, även inomhus. Detta känns mycket bra. På bilden ser ni tre busungar i väntan på förrätt och varmrätt.



Maja med Melkers tomte. Tomten fick Melker av sin farmor inför hans första jul. Tanken är att  denna Tomte ska följa med honom jul efter jul.



Vi hade ett väldigt bra upplägg för kvällen. Vi delade upp kvällen och ansvaret, detta föll väldigt väl ut. Förrätt och varmrätt intogs hemma hos oss. Familjen Westberg stod för välkomstdrink och förrätt. Vi stod för varmrätt och dryck till maten. Efter maten smög Anne-Marie hem till dem för att natta lilla Maja. Herrarna i huset kikade på hockey, småkronorna mot Finland. Gossarna härjade runt i huset och jag återställde ordningen i köket.
Därefter gick vi alla hem till familjen Westberg. Där bjöds det på efterrrätt. Vi hade en massa godis och champagne (en för övrigt överskattad dryck) med oss.

På bilden ser ni Melker som inte gav vika under kvällen. Han var uppe hela kvällen och således vaken vid tolvslaget. På bilden står han och beskådar fyrverkerierna som lös upp nyårsnatten. Max sov så sött och missade tolvslaget. Han ville bli väckt men gick inte att väckas :-)

Malin och Marcus firade nyår på annat håll. Viss gnagande oro bar jag därför med mig under kväll- och natt. Ingen av dem ringde dock och bad om att bli hämtad. Det väljer jag att se som ett gott tecken.

Jag fick ett bra avslut på år 2009 och en bra början av 2010. Nu har vi alla ett nytt år framför oss. Ett år att förvalta och göra det bästa av. Ett Gott nytt år önskar jag er alla.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0