Rea

Hej på er alla denna söndagskväll, jag sitter i soffan och bloggar samtidigt som jag kikar på Melker som spelar WII. Jag har min sittring som jag sitter på. Sittringen blev inte den hjälp som jag hoppats på, tyvärr. Antingen är min rumpa för stor eller så är sittringen inte anpassad efter just min rumpa :-) Svanskotan gör sig fortfarande till känna. Tids nog ska det väl gå över.

Idag är det söndag. Detta innebär tråkigt nog att det imorgon blir vardag för alla i familjen utom för Marcus som har jullov. Melker säger att han inte ska gå till dagis. Han har inte fått vara ledig så länge tycker han. Gick sista dagen på dagis den 22 december. Vi får trösta oss med att det är en kort arbetsvecka som väntar.



Idag for vi till Skäris för att gå på MQ rean. Marcus hoppades på att köpa ett par jeans och kanske en tröja. Själv hade jag hoppats på mer ordning & reda i butiken och färre folk.....
Jag har oerhört svårt för hysterin som råder vid reor. Folk som sliteri kläder, och kläder som ligger huller om buller i högar. Marcus fann inga byxor men väl två tröjor. Medan han stod i kö gick jag runt och kikade efter ngt att köpa till mig. Tror att han stod 45 minuter i kö innan det var vår tur att få betala. Att prova i provhytt var inte att tänka på. Köerna var oändligt långa. Vi handlade på vinst oh förlust. Rea är bra då billigt är bra. Men Rea är inget för mig, för hysteriskt. Tre plagg hittade jag till mig till ett pris av 575 kronor. Inga "wow" kläder, men kläder som kommer att komma till användning. Hade Marcus avstått från att handla hade jag inte stått i  någon kö.

Ikväll hoppas jag på att få fortsätta läsa ur en superbra bok som jag fått av Viktoria. Hope heter den och är skriven av författaren Lesley Pearce. Boken ser inget ut för världen. Men den är så himla bra! Otroligt avkopplande att läsa en bra bok.

Må så gott



Kommentarer
Postat av: Vivi

Hej, jo den där boken har jag läst, lite storfilms material över den med dramatik och kärlek mm. Faktiskt bra. Håller med att det är jobbigt med Rea och alla som sliter och drar i allt...Wii spel är verkligen kul, barnen fick det i julklapp och det är populärt här i familjen, även av vuxna. Ha det bra! /Vivi

2010-01-03 @ 20:54:58
Postat av: Maribella

Jag är inte heller ett direkt fan av reor! Har svårt att hitta något, blir aldeles för stressad! Synd, för vem vill inte göra kap?!?!

Hoppas du får en bra KORT arbetsvecka, själv har jag jullov till den 11:e....stackars mej!

Kram

2010-01-03 @ 22:02:54
URL: http://maribellassk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0