Inte som planerat

Den här arbetsdagen blev inte som planerat. Tanken var att jag efter ett möte inne i Stockholm på förmiddagen skulle åka hem för att jobba hemifrån med skrivararbete utifrån offert och förslag jag skulle få med mig från mötet. Offerten och förslaget blir inte färdigställt av Previa förrän i början på nästa vecka visade det sig,  varför min planering för dagen gick åt pipsvängen. Jag är lyckligt lottad som har flexibel arbetstid, och dagen till ära även en ersättare på plats. Detta gjorde att jag valde att flexa ut tidigt idag.



På vägen hem från Stockholm hoppade jag av t-banan i Skärholmen för att göra diverse inköp. Bland annat ett present inköp till Rebecca skulle göras då hon ska firas av mig och Melker ikväll. Min lunch för dagen syns på bilden ovan, så gott! Jag är så otroligt urusel på att äta (ute) ensamen. Jag slänger i mig maten och stressar på som en toka fastän jag inte behöver. Jag måste öva på detta.



Denna lykta är höst & vinter för oss här hemma.



Idag blev lyktan utbytt mot vår & sommar.



Jag drömmer om flera saker. Något jag drömmer om just idag är att ha en städerska. Jag måste städa här hemma idag och har ingen lust. Tänk om vi hade en städerska som kom en gång i veckan, vilken lyx det vore. Men de pengarna lägger jag helst på annat. Möjligen kan det  hända att jag omvärderar detta val framöver, men tills dess är det bara att städa på.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0