Studentmiddag



Nu har Marcus åkt till Scottland med sin klass. Innan avfärd tog han sig tid att mysa lite med Melker på hans rum. Marcus blir borta i en vecka. Blir tomt utan honom här hemma.



Den 9 juni tar Malin studenten. Idag var det dags för studentmiddag på Djurgården,  restauarant Lejonbacken.
Båten i bild tog gästerna till Djurgården.



Malins gäster till denna middag var hennes gudmor Karren, hennes barndomskamrat Mickaela,  och jag förstås. Mickaela fyller 18 år om en vecka. Hon fick  inte vara kvar på efterfesten då hon är minderårig. Kontrollen var tuff och det fanns ingen chans för henne att stanna kvar.

När middagen var slut och efterfesten skulle börja var det dags för oss att åka hemåt. Karren och jag tyckte att det var lagom. Kl. var då 22.00,  och vi var nöjda. Mickaela hade gärna stannat kvar. Karren var så snäll och skjutsade hem både Mickaela och mig. Tack snälla!

I skrivande stund står min stegräknare på 8001.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Lyckost dig som fick gå. I Södetälje finns ingen tradition att bjuda föräldrar. Jag som tycker att jag står ganska nära Lukas vill så gärna men man vill ju heller inte vara enda föräldern. Och Lukas ser ut som ett frågetecken när jag undrar.



Kram och trevlig valborg!

2009-04-30 @ 09:23:18
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0