En måste vinna match



Telgerinken kl. 12.30,  en måste vinna match mot Nacka. Av bilden ovan att döma kan man tro att det var en trist och tråkig match. Matchen var allt utom trist och tråkig. Melker somnade precis när matchen startade. Trots trycket i hallen sov han så sött med sitt huvud i mitt knä under hela matchen. Att vara förkyld tar på krafterna och sömn är bästa medicinen har jag hört. Nacka gjorde det första målet. Ett turmål eller ett såkallat skitmål som jag (en amatör) ser det. Väl 43 sekunder in i andra perioden vände matchen då Marcus gjorde mål assisterad av Oscar. Hela laget kämpade för vinst och samtliga gjorde bra ifrån sig vilket var roligt att se. Ska jag sammanfatta matchen med några ord ur ett föräldrar perspektiv , dvs mitt,  får det bli: nervöst, roligt och skönt med vinst. 2-1 till SSK .



Tror banne mig att nästan alla föräldrar passar på att åka och handla istället för att stå och vänta och vänta. Som föräldrer är det mycket väntande. Vi väntar på att träningen ska börja, samling 1 tim innan. Vi väntar på att de ska bli klara att åka hem, efter ett ispass eller match är det fys som står på agendan. Vi väntar på matchstart, samling 1,5 tim innan. Många timmars väntan blir det. Endel  föräldrar använder tiden till att träna själva men många av oss passar på att åka och handla. Efter dagens match åkte jag och Melker och handlade. I affären syntes andra föräldrar till :-)) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0