Sällskap

Hej på er, här kommer dagens inlägg.



Idag var vi många som hjälptes åt att rensa ogräs. På bilden ser ni Ante och Marcus. Nu känns det inte nattsvart längre, nu ser det ut som att vi ska bli klara med detta elände snart. Helt klart är att det går fortare om man är några stycken som hjälps åt.



Under morgonkvisten när jag var ensamen med detta elände till ogräs, hade jag sällskap av sötnosen ni ser på bilden.
Imorse när vi satt ute och åt frukost såg vi att vi hade minkar nere vid stenmuren som går runt gräsmattan. När jag gick ned för att börja rensa ogräs kom en av minkarna fram för en kort stund. Lite nyfiken och hur söt som helst. Snabbt som bara den försvann den därefter ned bland stenarna. När Marcus kom ned för att hålla mig sällskap lyckade han ta denna bild med min mobil. Lite kul!

Sammanfattningsvis har denna söndag varit en bra sådan. Jag har inte bara ägnat mig åt att rensa ogräs. Har hunnit med lite annat också. Kvällen avrundades med en god middag tillsammans med svärmor, Leif & Ante som middagsgäster.

Imorgondagens inlägg lovar jag att inte skriva ett enda ord om ogräs.

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Hej kompis!

Vi var hos Sofia (Tegenfeldt) och hennes Matias i Stuvsta. Undrbart område och ett kanonfint hus (på insidan och altnen, ursidan var inte renoverad ännu)

Börjat jobba idag?

Kram Marie

2009-07-13 @ 07:38:00
URL: http://systermarie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0