Bokslut

Hej på er denna måndag den 4 januari 2010,
några dagar in på det nya året tänkte jag att det var dags för mig att göra ett bokslut över mitt 2009.

2009 var året som:

Jag började blogga.

Jag tillsammans med tjejligan åkte till Sälen vecka 5, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Trevlig tradition sedan måånga år tillbaka.

Jag inte klarade av att spela ned mig till officiellt handikapp i golf. Får inleda även 2010 med ett handikapp på 36 +.

Min dotter tog studenten.

Min dotter och jag krisade ordentligt.

Min dotter flyttade hemifrån.

Min dotter flyttade hem igen.

Jag prioriterade bort mig själv genom att arbeta istället för att gå på sjukgymnastik.

Jag fick vara med om ett fantastiskt bröllop och en sjuhelsikes fest.

Jag höll mitt löfte till min mormor och blev blodgivare.

Jag planterade en Kärleksört på mormor och morfars grav som fick vara kvar.

Vi blev med nytt kök. Ett kök som representerar oss och vår smak.

Jag deltog i en stegräknartävling som jag inte kunde hantera på ett sunt sätt.

Jag hade den bästa sommaren någonsin.

Jag funderat massor på mitt fortsatta yrkesliv.

Jag inte räckt till vare sig mig själv eller mina barn.

Jag inte orkat vara så superstark som tidigare.

Jag oroat mig för Marcus och hockeyn. Har varit rädd att han ska säga att han vill sluta.

Jag lärde Melker att cykla.

Jag äntligen kom igång att träna på gym.

Jag skadade svanskotan illa. Träningen lagd på is för tillfället. Trist!

Jag förverkligade en dröm. Resan med Sirpa till New York är ett kärt minne att ha med sig resten av livet.  

- - - - - - - - - - - -

Ett bokslut är således nu gjort och jag välkomnar år 2010. Snygg kombination av siffror i 2010 tycker jag. Hoppas året blir bättre än 2009. Hoppas jag blir piggare än under 2009. Hoppas jag blir gladare. Hoppas jag kommer på vilket steg jag skall ta i mitt yrkesliv. Hoppas jag ska bli en bättre mamma, bättre vän, bättre svärdotter och bättre sambo, bättre gudmor. Hoppas att jag får in träning som ett sätt att leva. Hoppas på mer ordning och reda här hemma.  Hoppas på att få resa utomlands med familjen. Hoppas på att resa till London med Sirpa. Hoppas att jag lyckas med att få balans i livet.

Hoppas hoppas på ett bra 2010!













Kommentarer
Postat av: Maribella

Du har alla förutsättningar i världen att få 2010 att bli ett fantastiskt år. Glöm bara inte bort dej själv och att du är en viktig person som är värd att få egen tid och ta plats. Det andra löser sig! Dina barn verkar hur bra och välartade som helst, ditt hem ser alltid fint ut på de bilder du lägger ut på bloggen, ni verkar ofta ha det väldigt mysigt ihop med hela familjen. Glöm inte det!

Och låt svansen vila, är ledsen att säga men det kan ta tid....lite längre tid än vad man vill! Testa att simma så länge!

Kram

2010-01-04 @ 20:47:16
URL: http://maribellassk.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Sassa Brassa mandelmassa, klart du klarar det det du vill och tycker är viktigt!

2010-01-05 @ 02:30:09
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Giggi

Hejsan gumman!



Shit, det var ingen liten lista på vad du ska åstadkomma nästa år. En del punkter behöver du faktiskt inte ägna energi åt, som att vara en bra vän t ex, det är du redan med råge.. Puss och kram Giggi

2010-01-05 @ 06:07:48
Postat av: Vivi

Lycka till med 2010! Så härligt med att förverkliga en dröm! Kram Vivi Soltorp

2010-01-05 @ 07:51:12
Postat av: Sirpa

London, oh dear, here we come!

2010-01-05 @ 09:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0