Gisela 40 år

Imorse ringde väckarklockan 06.30. Kl. 06.40 var jag ute på min joggingrunda. Jag passade på att springa innan Kärleken for till jobbet. Vad skönt det var med en morgonrunda. Skönt att ha kvällen fri. Sällskap hade jag av kråkor, rådjur och hackspettar. Allt detta låter toppenhärligt, men, det var pigga ben halvvägs och trötta ben på vägen tillbaka. Jag undrar när jag kommer att ha pigga ben under en hel runda?







Hemma hos denna familj i Norra Ängby har jag och Melker varit idag. Där bjöds det på kalas då Gisela fyller 40 år idag. Det bjöds på fantastiskt god mat. Fetaostcremen, den var grym. Det bjöds även på god tårta. En tårta som formligen smälte i munnen.



Andreas och Gisela har en en trädgård som är alldeles underbar. På grund av regn kunde vi inte sitta under äppelträden och kalasa. Men det gick alldeles utmärkt att sitta inomhus.



En av många presenter som Gisela fick. Den placerades omedelbart i ett av tomtens många äppelträd.

Efter kalaset åkte vi hem till radhuset. Vattna blommor utomhus behövde vi INTE göra. Jösses vad det regnade!
Hemma plockade vi upp Marcus som skulle med oss ut till landet efter att ha varit hos sin pappa i några dagar. Det blev en tur till IcaMaxi för en storhandling innan bilen tog sikte mot landet.

Idagens inlägg väljer jag att dissa mig själv. Jag utser mig själv till dagens kalkon. Detta för att jag ikväll lyckades med konststycket att skrapa bilen. Jag backade illa. Backade för nära en bamsekruka vi har på landet. F-n vad trist och tråkig och jösses vad slarvigt kört av mig!

En bra dag som fick ett tråkigt avslut.









Kommentarer
Postat av: Garbo och jag

Låt inte det tråkiga med bilen förta en skön dag.



Jag kan trösta dig med att jag för några år sen krossade fyra extraljus på ett extremt klantigt sätt... :D



Kramkram

Ullis

2010-07-29 @ 21:57:06
URL: http://garboochjag.wordpress.com/
Postat av: Gisela 40 år!!!

Tack snälla Lotta för idag, vad är väl en skrapad bil när man är världens bästa vän!! Puss och kram!

2010-07-29 @ 22:13:00
Postat av: Åsa

Usch vad trist med bilen...skulle vara typiskt mej att göra så faktiskt...Har precis joggat och tycker helt tvärtom ...jobbit första halvan och sen är mina ben piggare :) Är lite omvänd av mej! En riktigt härlig fredag!

2010-07-30 @ 08:22:24
URL: http://asa-s.blogspot.com
Postat av: mammaxtre

Ullis, tack för ditt försök till uppmuntran. Tid är bokad för skadebesiktning. Shit happens...



Gisela, det man ger det får man. Du har gett mig massor genom åren. Tack för det!



Åsa, supertrist med bilen. Gjort är gjort...

2010-07-30 @ 21:23:47
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0