Livskvalitet

Idag fick jag den äran att bestämma vad vi skulle göra. Jag bestämde att vi skulle åka till landet.
På önskelistan för dagen stod att promenera och att läsa en bok. Njuta av ledighet kort och gott.
Väl framme i Trosa valde jag att bli avsläppt för att få egentid på stan. Jag kikade i de underbara inredningsaffärer som finns. Kring torget finns närmare 4 stycken, inte helt fel tycker jag.
Efter inhämtning av inspiration, utan att ha handlat någonting, påbörjade jag promenaden till det vi kallar landet.
Valde att välja vägen längs Trosa ån. Att vädret var ljuvligt gjorde promenaden ännu trevligare, miljön går inte av för hackor. Det är väldigt fint i Trosa.
Trosa ån med en sol som gör att vattnet blänker.
Passerade en båt som fortfarande stod kvar på sin båtplats.
Väl hemma (på landet) gjorde jag lite nytta med betoning på lite. Därefter slog jag mig ned på svärmors fantastiska veranda. Njöt av solen , trevlig utsikt samt av en god bok. Jag läser Läckbergs senaste och den börjar bli väldigt spännande. Vädret gjorde att isen såg oerhört inbjudande ut. Jag lyckades utan närmre övertalning få med Kärleken och Melker på en längre promenad. Mysigt är bara förnamnet.
Hemma från denna ljuvliga promenad hade svärmor middagsmaten färdig. Höjden av lyx att slippa laga mat. Livskvalitet har denna dag bjudit på, vilket har varit precis vad jag behöver.
I kväll är det melodifestivalen som gäller för oss. Jag håller på Anna, Jessika, eller Salem. Manboy går varm hemma hos oss, den har jag hunnit tröttna på :-)
Detta inlägg har jag skrivit med hjälp av svärmors dator då min strejkat i kväll. Fasiken vad svårt det har varit att jobba med en dator man inte känner. Är något knasigt med bild eller text får ni stå ut med det är jag rädd.
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Marie KJ

Underbar dag vad det verkar som! Tänkte på din kommentar på min blogg. Tråkigt är det alltid när ett förhållande spricker, men ibland alldeles nödvändigt, det man känner då är frid. Så är det för många eftersom procesen innan ofta är mycket lång.

Ha en bra lördag kväll. Jag tycker alla låtar är rätt bra!

2010-03-13 @ 20:49:53
URL: http://systermarie.blogspot.com/
Postat av: Giggi

Vilka underbara bilder, man får semesterkänsla!

2010-03-13 @ 22:23:01
Postat av: mammaxtre

Gisela, det roliga är att bilderna är tagna med min mobil. Blir banne mig bättre bilder tagna av den än med kamera.

2010-03-17 @ 20:47:28
URL: http://mammaxtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0