Lycklig lottad

Hej på er alla ni som hittat hit,

Att stanna upp för en stund och tänka tanken att livet är är himla gott att leva. Att känna känslan av att vara lyckligt lottad. Det är en underbar känsla. Så har jag känt denna helg.



Melkers koja har nu sällskap av både vitsippor och blåsippor. Vackert så vackert.



Att få besök av en vacker svan är inte helt fel.



Ett besök som inte blev uppskattat var ormen som Melker hittade på tomten igår. Melker har fått denna bild utprintad på fotopapper. Ett foto att ha med sig till dagis på måndag för att visa barnen att han hittade en orm som hans pappa fångade in. Samt kan han även berätta för dem innebörden av ordet fridlyst. Denna orm lever nu vidare på en plats långt ifrån där människor rör sig dagligdags.



En bild tagen bakifrån sett, på svärmors köksträdgård.





Idag har jag iordningställt svärmors fina köksträdgård i odlingsramen designad av Ernst K. Jag är djupt förälskad i denna odlingsram. Kan stå och titta på dem, hon har två, och inte se mig mätt. Helt sjukt, men sant :-)

Som jag har njutit av att jobba med detta lilla projekt. Jag har älskat varje sekund. Jag mår riktigt bra när jag får ägna tid åt trädgårdsarbete. Jag är inte duktig men jag känner att jag på något sett kommer till min rätt. Mår så himla bra av trädgårdsarbete.



Måste bara visa er mina nya fina svarta träskor. Träskor som jag fått av min fina vän Gisela. Jag älskar dem och känner mig klädd i dem :-) Tack!



Dagens båtbild.

Fredag och halva lördagen har vi tillbringat på landet. Halva lördagen och söndagen skall tillbringas hemma i radhuset. Marcus blev kvar på landet, han vill spela golf. Det glädjer mig så att han trivs på landet. 16 åringar kan ju få för sig att de inte vill följa med till landet.....

Här hemma har jag njutit av att plantera blommor i krukorna som jag har på trappavsatsen. Nu är det fint även här hemma. Imorgon hoppas jag på att (bland annat) kunna olja in utemöbler. Hoppas även på att hinna med lite andra ärenden. Ärenden av hemlig karaktär :-)

Nu ska här njutas av lördagsmys med min Lillfis.

Må så gott alla


Kommentarer
Postat av: LiseLotte

Åh så mycket du bjuder på idag.

Odlingslådorna är ju i en helt annan klass än dem jag har. OJ OJ OJ!.

Så fint med texten som ger en skugga.



Träskotjej är jag. När bootsen åker av åker träskorna på. Jag har nu 3 par men det blir nog ett par till innan sommaren är slut.

Dem du fick är jättefina!



Kramis

2011-05-14 @ 20:14:36
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Åsorna

Du har alltid så sagolikt vackra bilder på din blogg, Lotta.

Fortsätt att visa oss Sverige från sin bästa sida.



Kram

2011-05-15 @ 03:05:22
URL: http://pingvinfamiljen.blogspot.com/
Postat av: Åsa!

Så härligt ni verkar ha haft det! Visst är det gott att leva, trots allt. Det gäller bara att kunna stanna upp och känna efter.



Man behöver inte vara så himla duktig, man kan njuta utav trädgården ändå, så lär man sig ju hela tiden av sina misstag och sina lyckskott!

2011-05-15 @ 09:10:16
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Linda

SÅ mycket fint du bjuder på! Vilken underbar koja han har, så fint att den står på trädstammen. Och vilket fantastiskt köksland, utsikten är ju tokigt fin :) Träskorna förstår jag att du känner dig klädd i, de är nice riktigt. Ha en skön söndag! Kram Linda

2011-05-15 @ 09:14:08
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com/
Postat av: mintekopp

Å vilka härliga bilder, Ett sådant där trädgårdsland är verkligen inte illa att ha :-)

2011-05-15 @ 10:31:39
URL: http://www.mintekopp.se
Postat av: Ann-Louise

Oj vad mycket fint du bjuder på!

Alldeles ljuvligt trädgårdsland. Förstår att du kan stå där och njuta.

Dina träskor är så fina. Önskar jag kunde gå i träskor men jag sparkar mig bara på insidan fotknölen hela tiden så jag förknippar träskor med aj, aj. Sandaler/flip flop är min passion!

Nu ska jag ut och njuta i min trädgård innan regnet kommer.

Ha en fortsatt fantastisk söndag vännen!

Kram Ann-Louise

2011-05-15 @ 11:20:32
URL: http://www.alab-snorochglamour.blogspot.com
Postat av: Julia - Ett hem för 5

Åh vilka fina träskor, riktigt snygga!

Undrar vart de fina ört/kryddpinnarna kommer ifrån?

2011-05-15 @ 11:31:46
URL: http://etthemforfem.wordpress.com/
Postat av: Malins-Kuriosa

Den bästa tiden är nu...nu...nu...etc...Vad som händer framöver har man bara en aning om...Gillar helt klart din filosofi!

Jag har haft en go´helg trots snålblåst...lagom att göra och gott runt mig - mår mycket bättre men det finns en vag oro över hur jag ska må när penicillinet är slut...det ger sig dock!

Kul med nytt besök på min sida och att ha en trädgård är livskvalité som heter duga!



Kram från Malin

ps: Du hamnar på min blogglista nu! DS

2011-05-15 @ 11:41:49
URL: http://malins-kuriosa.blogspot.com
Postat av: Maja

fina bilder

2011-05-15 @ 12:19:44
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Proppen

Hej!

Gud vilka fina träskor!!! Letar som katten efter sådana men det finns aldrig i min storlek tyvärr.

Kram Proppen

2011-05-15 @ 13:05:31
Postat av: Fröken Grön

Det var ingen dålig tomt svärmor har, - underbart med så nära till vattnet! Och att du är kär i de små odlingslådorna är inte svårt att förstå.

Ha en skön (ormfri) söndag!

/Anna-Karin

2011-05-15 @ 14:33:16
URL: http://frokengronsblog.blogspot.com
Postat av: Fröken Kråknäs

Ler när du skriver om huggormen. Maken har kört bort några stycken från vår trädgård. Även de har fått ett nytt hem på en annan plats. Trodde att det bara var vi som gjorde så... men nu vet jag att de finns fler naturvänner.



Ha en riktigt skön vecka!

Kram Katarina

2011-05-15 @ 22:22:42
URL: http://frokenkroknas.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Det är verkligen rogivande att pyssla i trädgården, ibland tungt men det är ju bra för konditionen ;)

Fina lådor förresten! De där kryddskyltarna var ju roliga också.

2011-05-16 @ 11:58:08
URL: http://www.majamyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0