Jag en fuskmamma

Glad andra avdent på er kära besökare,
 
Helgen min är till belåtenhet. Helgerna är så viktiga för mig och det är lika njutbart när de blir sådär bra som man hoppats på.
 
Här hemma doftar det pepparkakor. Melker (yngsta sonen) fick köpedeg (jag är en fuskmamma) och har nu bakat peppisar. Två ljus är tända i staken och jag har smuttat på årets glögg och jag har gjort rabarbermarmelad av rabarber jag hade i frysen. Så allt jag gör är inte fusk, en hel del dock :-)
 
Lördag
 
 
Hockeymatch
 
 
Trosa
 
Söndag
 
 
Melkers koja fryser
 
 
Svärmors julbock är gömd i snö.
 
 
Somrarna på landet är ljuvliga och vintern kan sannerligen vara bedårande vacker.
 
 
Hockeyträning utomhus. I dagens matcher fick Melker prova på att spela back, något han klarade med bravur.
 
Dagens reflektion handlar om att göra det enkelt för sig. Jag är en fuskmamma. En sådan där mamma som inte skulle drömma om att göra egen pepparkaksdeg. Jag är en sån-där mamma som köper färdig pepparkaksdeg.
Och jag skäms inte ett dugg kan jag meddela :-)
 
Må så gott

Kommentarer
Postat av: Anya Adores

Super smukke billeder af SNÖ :)
Happy sunday,
Ax

2012-12-09 @ 18:49:16
URL: http://anyaadores.blogspot.com
Postat av: Nilla

Jag är okå en fuskmamma och visst är det skönt! kram Nilla

2012-12-09 @ 20:37:31
URL: http://lifessilverliningandi.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag är en fuskmamma med. Jag gör deg, men vi gräddar inte pepparkakorna :-)

Gulliga Melker. Han ser så stor ut där på isen. Kojan är täckt med ett fint vintertäcke. Och skön helg - så värdefullt!

kram
Lotta

2012-12-09 @ 21:21:01
Postat av: LiteAvLinda

Härligt med prestigelösa mammor som ser mervärde i att vara här och nu! Men så är du alldeles underbar Lotta! Nu efter alla sjukdomar i vårat hus ska jag släpa mig över till dig snart. Vi hörs :) Kram!

2012-12-10 @ 19:38:09
URL: http://liteavlinda.blogspot.se
Postat av: KaosJenny

Ha Ha, klart man inte är en fuskmamma för att man har köpedeg. Det blir lite släkt med oäkta barn (vilket jag verkligen ogillar, vilket otrevligt uttryck) I så fall har fyra av oäkta sorten då vi gifte oss efter barnen. Riktiga mammor med riktiga barn är vi allihopa :-) Kram

2012-12-10 @ 22:48:55
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0