S som i solo

Hej alla, då har nedräkningen mot helgen tagit vid ännu en gång. Måndag √



Med sig från Spanien hade Melker tre enormt fina kottar. Jag har aldrig tidigare sett så stora kottar och det hade inte Melkers klasskamrater heller. Självklart tog han med sig kottarna till skolan för att visa upp dem.

S som i solo blev dagens rubrik. Herrarna i mitt liv har varit bortresta (Spanien) och är nu sedan några dagar hemma igen. Malin min dotter bor i egen lägenhet vilket innebar att jag var solo i över en vecka.

För att ni ska förstå hur stort detta var för mig så måste ni veta att senast jag bodde ensamen hemmavid var för 23 år sedan.

-Separationsångesten dagarna innan avresa var hemsk. Både jag och Melker grät. Han inför mig och jag i min ensamhet. Vi som nästan sitter ihop vanligtvis. Oj så svårt det var att skiljas åt.

-Flygrädd är jag inte alls. Men att ha tre familjemedlemmar på ett plan (utan att vara med själv) det var ingen lek. Som jag var flygrädd fastän jag satt på jobbet.

- Huset här hemma blev väldigt stort. För stort för en person.

- Matlagningen existerade knappt. Varför laga mat när man inte måste :-)

- Städa behövdes inte alls. En person rör ju inte till det. Speciellt inte någon som gillar ordning och reda.

- Sömnen blev klart oroligare. Har jag nämnt att huset blev väldigt stort för en person.....och att jag inte bott själv på närmare 23 år....

- Jobbet hade jag svårt att slita mig ifrån. Sena kvällar blev det. Jag hade ju ingen brådska hem.

- Tv-apparaten fick vila. Inte en enda gång slog jag på tv.n. Så skönt!

-Tystnaden. jag hörde tystnaden.

- Prata högt för mig själv, det vet jag nu att jag gör. Japp, kom på mig själv att göra just detta :-)

-Tvättmaskinen fick vila. Det var den väl värd :-)

- Jag valde bort socialt umgänge förutom en biokväll med Malin. Jag behövde få vara ensamen.

- Läsa böcker kunde jag ta mig tid till. Och som jag passade på.

- Rastlösheten blev jag bekant med. En känsla jag inte alls var bekväm med.

På Skavsta flygplats när de äntligen kom till mig igen. Då grät jag lyckotårar. Det gick inte att hålla emot.

Det var mina tankar kring tiden som solo. Har fler men stoppar där :-)

Dagens reflektion är att jag är godissugen och vi har bara måndag idag. Hur ska detta sluta......

Må så gott






Kommentarer
Postat av: tinajo

Förstår dig, det känns konstigt att vara ensam hemma bara några timmar tycker jag (och då har jag alltid i alla fall katten hemma)!

2012-03-05 @ 21:09:20
URL: http://tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Bella

Egentid kan vara skönt emellanåt, men en hel vecka är lite väl länge tycker jag. Skönt att du har familjen hemma igen välbehållna!!



Kramar Bella

2012-03-05 @ 21:11:02
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna Persson

Jag är också flygrädd när andra i min familj flyger...för att inte tala om när jag själv sitter där..!!



Du ser ut att ha haft en skön vecka även om man längtar efter de sina!



kRAM aNNA

2012-03-05 @ 21:24:23
URL: http://coolaannna.blogspot.com
Postat av: Lotta

Lotta! Blandat kompott, både jobbiga känslor och skönt att ha lite egen tid. Du visste att de skulle komma hem igen.



Jag tycker om vara själv, men jag vill inte känna mig ensammen. Helt solo mer än en några dagar har jag inte varit på 25 år!! Förstår dig till 100%



Kram!

2012-03-06 @ 01:39:31
URL: http://charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: tina

Jag brukar tänka som så att det blir ännu roligare när de kära kommer tillbaka! Då har man ju längtat så..



kram

2012-03-06 @ 07:14:24
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com
Postat av: alegni

jag känner så igen mig! både om flygrädslan, ensamheten, separationsångesten o.s.v.

skönt att allt gick bra för dem som var ute och flög och att de är hemma i gott förvar igen!

2012-03-06 @ 08:05:56
URL: http://alegniinoffice.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ingen dålig kotte den där:)

Även om det var trist att familjen var borta så kanske det var lite skönt också då du hade all tid för dig själv.

Sånt kan vara positivt då man vet att de kommer snart tillbaka.

Kram

2012-03-06 @ 10:03:03
URL: http://alltoingeting.blogspot.com
Postat av: Frida-FantastiskaMamman

S som i Solo behöver man vara i bland....det gör gott för både kropp och själ även om det också kan vara jobbigt....



Vilka jättekottar, jag minns att min mormor hade sådana när jag var liten...hon hade fått dem från Usa...



Kramar

2012-03-06 @ 12:41:21
URL: http://fantastiskamamman.se
Postat av: Maidi

Numera är det ju bara jag och "gubben" här hos oss men det händer att han har övernattningar med jobbet och gud som jag njuter då.

Jag vet inte riktigt vad skillnaden är men ibland behöver man nog vara lite ensammen..



Kram Maidi

2012-03-06 @ 13:42:31
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Camilla

Skönt att vara solo.. idag kommer jag var med min äldsta bara när de små simmar... tisdagar är lugna hos oss :)

Apropå kotten... när jag bodde i Italien (Sardinien) så fanns det massor med kottar de grande där med... otroligt häftiga!

2012-03-06 @ 13:45:55
URL: http://husnr8.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej vännen!

Läste ditt inlägg i morse, men behövde fundera lite innan jag svarade.

solo, jag har blivit så klok att jag uppskattar ensamheten. Jag försöker se det positiva, göra sådant jag inte tar mig tid till annars. Det händer inte ofta, men att se det positiva och att se hur bra det är för alla parter gör det lättare.

Jag har inga som helst problem med att handla, vara i idrottshallen eller annat utan make up. Jag vill vara fräsch hel och ren, men snygg........för mig kommer snygghet inifrån. Är du glad, lycklig och nöjd med livet, är du vacker. Jag tror att DU är vacker, snygg och härlig. Ha en fin dag. Kasta aldrig kottarna, jag hade sådana med hem från en semester men kastade dem vid ett städutbrot. Ångrar mig massor. Kram från ett förkylt men vackert skåne.

2012-03-06 @ 13:53:32
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0