Födelsedagar

Hej och god kväll,
 
En god kväll, det har vi haft. Svärmor fyller 71 år idag varför jag och min yngsta son åkte ut till landet för att fira henne. Sol och värme bjöds det på vilket möjliggjorde att äta middag och fika ute på hennes underbara altan.
 
Solkyssta, mätta och belåtna åkte vi hem. Det är ju vardag imorgon, jag hade förstås gärna stannat kvar :-)
 
 
Dagens båtbild.
 
Dagens reflektion handlar om det där med ålder. Min svärmor är 71 och hon är i mångt och mycket piggare än vad jag är. Eftersom min far endast blev 59 år och min mor 64 så betyder det där med födelsedagar en hel del för mig. Varje födelsedag är värd att firas. Båda mina föräldrar dog väldigt unga. Jag hoppas så på att få bli äldre. Gärna gammal och skruttig :-)
 
Må så gott

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja, visst är det härligt att kunna sitta ute och äta och fika!

Önskar dig eget födelsedagsfirande i många, många år framöver!

Kram Pernilla

2013-05-28 @ 22:01:26
URL: http://vardagslyxhosnilla.blogspot.se/
Postat av: Åsa!

Åldern i år säger inte så mycket, i alla fall inte när man blir äldre :) Naturligtvis vill vi bli gamla, men huvudsaken är att man lever när man lever och inte väntar med att göra och njuta...

2013-05-29 @ 07:44:21
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: åsa

Härligt att kunna sitta ute och fira, alltid så mycket mysigare:)

Hoppas verkligen att du får leva mycket, mycket längre än dina föräldrar, för där håller jag med dig, de fick ju ett alldeles för kort liv.
Min pappa dog också alldeles för tidigt, han blev 62 år. Men mamma som är över 80 hon är fortfarande superpigg - så skönt:)
Kram Åsa

2013-05-29 @ 16:45:48
URL: http://atmycasa.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0