Åldras

Hej,

Det här med att åldras ..... ställer vi oss olika till.

Det finns dem som tycker om att åldras. Det finns dem som lider. Några vill åldras med värdighet och andra vill fördröja. 

Några av oss tycker om att fylla år ( man har ju fått bli ett år äldre) medan några av oss helt kort väljer att strunta i födelsedagen för att slippa påminnas om att man blivit ett år äldre.


 Jag åldras. När jag ser mig själv i spegeln och i bild så ser jag det tydligt. Det är som det är. Jag väljer att gilla läget. Jag tillhör dem som tycker om att fylla år. Tillhör dem som inte mår dåligt av de ålderstecken som framträder lite så där pö om pö lite så där här och där, tack och lov.

Dagens reflektion handlar om det jag nu, när jag är närmare 50 än 40, vet. Jag vet att jag borde ha njutit mer av min kropp och utseende. Borde ha uppskattat mitt unga jag mer än jag gjort.  Jag borde ha struntat i det komplex jag hade över min breda rumpa. Så onödigt med komplex, tänk om jag förstått bättre när jag var ung.

Jag blir klokare med åren och njuter av att vara nöjd med den jag är.
Det är skönt att bli äldre.

Må så gott 

Kommentarer
Postat av: Channal

Ja, tänk om vi hade förstått det när vi var unga. Jag hade inte velat vara ung idag.

Jag gillar också att fylla år men jag gillar inte alltid det jag ser i spegeln på morgonen. Tur det finns lite smink... det gör mycket och ett glatt humör!!

Men vi är fina precis som vi är! KRAM vackra du! Anna

2014-12-15 @ 21:20:27
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Spegeln går ju för då stramar man ju upp sig, det är ju foton som är hemskt! Men jag lider inte så värst. Rynkor är väl ok, men det är dragningskraften som stör mig. Allt dras nedåt liksom. Man får gå fort, le stort så tänker ingen på det!

2014-12-15 @ 21:36:34
URL: http://systermarie.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vackra du! På in- och utsidan. Alltid så kloka tankar, som berör. Jag konstaterade i morse att jag har rynkor jag inte lagt märke till tidigare. Nu är de här och jag kan inte hindra dem.
Det är komplicerat.
Å ena sidan tycker jag bättre om mig själv nu än för 20 år sedan, å andra sidan ömmar jag för den äldre versionen av mig själv men kan bli ledsen när jag förstår att det blir bara mer av allt från och med nu.

Äldre på utsidan, men fortfarande ganska ung på insidan.

KRAM

2014-12-16 @ 01:50:48
URL: http://www.charmigacharlie.blogspot.com
Postat av: The Place To Be

Jag tycker om mig själv mycket mer nu än när jag var ung. Fast jag gillar såklart inte att få rynkor och att kroppen säger ifrån ibland. Men jag väljer att gilla läget. Och försöker tänka att när jag är ännu äldre och tittar tillbaka så kommer jag tycka att jag var jättefin så som jag ser ut nu :-).

Kram Malin

2014-12-16 @ 17:05:50
URL: http://theplacetobe.se/
Postat av: Ninelin

Jag både håller med och inte. . . :-)

Det ska synas att man har levt, har inte gjort några ändringar alls. . .

Men min kropp strejkar lite väl mycket ibland.

Kram N

Svar: Min kropp strejkar också och det är förstås också ett ålderstecken, ett mindre roligt sådant. Kram
Mammaxtre

2014-12-16 @ 21:55:06
URL: http://ninelin.blogg.se/
Postat av: alegningela

Jag håller så med, men ändå har jag lite svårt att acceptera alla synliga förändringar (även om jag inget gör för att dölja dem).
Kram och ha en god jul!

2014-12-17 @ 08:22:38
URL: http://www.autre.fi/bloggar/alegningela

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0