Julgranskulor

Hej på er alla idag den fjärde advent,

Jag har bestämt mig för att välja bort julgran inomhus i år. Det är så inte jag, att fatta ett sådant beslut, förrän i år. 

Helt ärligt så orkar jag inte.




För att döva det dåliga samvetet, över att välja bort gran inomhus, valde jag att klä den minigran som vi har på vår uteplats med mini julgranskulor.

Dagens reflektion handlar om att lyssna på sig själv. Jag har i så många år valt bort att lyssna på mig själv och på vad jag vill när det gäller så mycket. På senaste tiden har jag övat på att lyssna till mig själv. Det är inte så dumt faktiskt, inte dumt alls.

Må så gott och försök för allt i världen att få till julefrid.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag är exakt där !!!!
Jag har klivit ett steg bara ett, men dock ett steg upp, för att bara göra det jag vill, man får den varningen en gång... i mott fall akut till sjukhus med blodtryck 214/134...
Jag har SÅ sjukt dåligt samvete för tamme17 allt. Det är inte lätt att tänka på sig själv när man inte är sådan person... att ändra på sig själv är nästan lika omöjligt som att ändra på någon annan... Jag kan ju inte så lätt skilja mig från mig själv :)
Men en dag i taget & lär mig, SÅ skit i granen det blir ju julhelg ändå !
Ta hand om dig du som slipper barr i hela huset <3
kram Lollo

2014-12-21 @ 11:27:58
Postat av: Villa Freja

Så så klokt och viktigt. Att lyssna på sig själv och inte bara köra på. Kram.

2014-12-21 @ 12:47:49
URL: http://villa-freja.se
Postat av: Anonym

Ha en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR.
Glöm inte dig själv.
Kram Karin

2014-12-21 @ 14:00:25
Postat av: LiteAvLinda

Vi är så lika ibland ;) kram

2014-12-21 @ 14:52:18
Postat av: Melody and M.E

Så klok du är! En innegran ska ju ändå ut efter julen, så nu sparar du både pengar och arbete med att slänga ut den. För att inte tala om alla barr som du slipper dammsuga upp!
Julen ska användas till vila och eftertanke, inte till stress och måsten!
Kram M.E

2014-12-21 @ 21:10:09
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Kristina

Du är så klok Lotta. Jag skulle också kunna skippa granen. Vi kommer knappt vara hemma och visst är det vackert när granen är på plats men jag tröttnar snabbt och ........
Att vara sin egen coach är härligt och jag känner att jag gillar min coach mer och mer. Tänker på dig när jag kämpar på med jogging. Du kunde och snart är du tillbaks fullt ut det är jag säker på.
Kram och god jul finaste du ♥
Kristina

2014-12-22 @ 08:05:53
URL: http://mammamedambitioner.blogspot.se
Postat av: Ekenäsliv

Vet du jag skulle kunna skippa julmaten... Vad är det för ett påhitt med alla dessa "rester"... Hade hellre ätit en god middag jag..
Önskar dig nu en riktigt GOD JUL!
Kram Anna

2014-12-22 @ 22:25:12
URL: http://www.ekenasliv.se
Postat av: A House With A Viewa

Heja dig!!! Låter klokt att tänka på vad du vill och mår bra av! Min önskan är att skippa julklappar och fira julafton i en fjällstuga men tyvärr får jag inget gehör från alla andra i familjen... :(

God Jul-kramiz aka

2014-12-22 @ 22:46:13
URL: http://ahousewithaview-aka.blogspot.se
Postat av: Channal

Bra att du lyssnar på dig själv! Det började jag med när jag var 40!! Ett sunt val! Fint med en liten gran ute❤️

Varm JULKRAM Anna

2014-12-23 @ 06:27:31
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0