Underbar

Hej,
 
Jag har läst en UNDERBAR bok. En varm, sorglig, kärleksfull och oerhört rörande bok. En bok om Elsa 7 år och hennes galna mormor, om platsen Miamas och många fler.
 

Den här boken alltså, läs den.
 
Dagens reflektion handlar om att man även när man har gått ur tiden lever kvar. Man lever kvar genom andra, genom minnen och genom de avtryck som man har lämnat efter sig. Elsas mormor hade sett till att finnas hos Elsa även efter hennes bortgång. Elsas mormor hade sett till att Kloka och Annorlunda Elsa fick lära känna sin mormor ännu mer, att hon fick veta sanningen. Precis som Elsa och hennes mormor stod också jag och min mormor varandra nära. En samhörighet som var total. Kanske var det därför som jag tog till mig "mormor hälsar och säger förlåt" särskilt mycket.
 
Må så gott

Kommentarer
Postat av: Channal

Den boken är verkligen underbar!

Kramarom Anna

2014-12-11 @ 22:52:15
URL: http://www.annasinspiration.blogspot.com
Postat av: Marie KJ

Nu har jag lagt den i min bokhylla (som man gör om man lyssnar på Storytel) Jag kan behöva en feelgod bok mellan alla deckare. Går ju (som du vet) till och från jobbet och nu när det är mörkt ute och man lyssnar på mord och hemskheter är ju om möjligt ännu mörkräddare. Tänker att alla (nåja, de är inte så många) noterar klockslaget de mötte mig så de kan rapportera det till polisen/Missing people när de börjar leta efter den "försvunna 48-åriga sjuksköterskan". Hoppas att maken noterade vilken klädsel jag hade när jag lämnade hemmet och spar sms konversationer länge, allt för att förenkla polisens arbete.
Kan behöva lyssna på en "mormors" bok.

Kram min fina vän ♥

Svar: Läs du mormors bok. Tyvärr är den inte min, annars hade du fått den, förstås. Kram
Mammaxtre

2014-12-12 @ 10:59:05
URL: http://www.systermarie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0